יונדאי I30 כבר לא קוריאנית
ל"כלכליסט" נודע כי החל מהשנה הבאה תייבא כלמוביל את המכונית ממפעל ייעודי בצ'כיה במקום מקוריאה. בכך תחסוך הייבואנית בעלות ההובלה, אולם היא תיאלץ לשלם עבור המכונית ביורו, במקום בדולרים
יונדאי I30 המשפחתית שנמכרת כיום בישראל עומדת לשנות כתובת. ל"כלכליסט" נודע שבשנה הבאה עתידה הייבואנית, כלמוביל, לייבא את I30 ממפעל ייעודי שהחברה מקימה בימים אלה בצ'כיה.
כיום מיובאת המכונית מקוריאה. עבור היבואן מדובר בצעד שטומן בחובו יתרונות וחסרונות. מחד, הובלתה
יונדאי I30 זכתה להצלחה בלתי מבוטלת בישראל: מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר נמסרו 3,369 מכוניות מדגם זה. יצוין שגם קיה סיד, המתחרה הקוריאנית הישירה של יונדאי I30, ואשר חולקת עימה רכיבים רבים, מיוצרת באירופה, במפעלי החברה שבסלובקיה.