חברות התעופה נגד העובדים בנתב"ג: "צריך לחשוב על צעדים למניעת עיכובים"
לדברי נציג של אחת מחברות התעופה, לא מדובר בנמל פרטי. זה שער הכניסה והיציאה היחידי לארץ. כל פעם שיש בעיה אלפי נוסעים נתקעים".
"במדינה שבה יש רק נמל תעופה אחד, צריך לחשוב על צעדים למניעת עיכובים חוזרים ונשנים", כך אמר היום נציג של אחת מחברות התעופה, בעקבות העיצומים שנקטו עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הלילה והבוקר, ואשר הביאו לעיכוב בהמראתן של עשרות טיסות. עובדי רש"ת שבו בינתיים לעבודה סדירה,
לדברי הנציג, "לא מדובר בנמל פרטי. זהו שער הכניסה והיציאה היחידי לארץ. כל פעם שיש בעיה אלפי נוסעים נתקעים".
גורמים בחברות התעופה טוענים כי שעות הבוקר בנתב"ג הן העמוסות ביותר במהלך היום, וכי עיכוב הטיסות - בעיקר לאירופה - פוגע בטיסות ההמשך. לדבריהם, "זוהי תחילת שרשרת של עיכובים: נוסעים מפספסים טיסות המשך, מזוודות לא מגיעות, צוותים אוויריים מעוכבים, מטוסים לא מתחלפים. זה עניין גלובלי, לא משהו נקודתי שקורה רק כאן".
"אנחנו חיים עם זה, למרות שהנוסעים לפעמים מוציאים את התסכול עלינו ועל הצוותים שלנו", הוסיפו הגורמים. עם זאת לדבריהם, "מבחינת השביתות בנמלי התעופה, באיטליה וביוון המצב עוד יותר גרוע".