אושר התיקון שיפקח על הסכמי "קוד שייר" בין חברות תעופה
שר התמ"ת אישר ביום חמישי את פטור הסוג להסדרים כובלים בין מובילים אוויריים, שנחתם על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים
בתוך כך, ייכנס לתוקף בעוד כחודשיים תיקון לחוק
פטור הסוג לא יבחן את כל עשרות ההסכמים הקיימים בין חברות התעופה, בהם הסכמי קישוריות (Interlining) לטיסות המשך, או הסכמים טכניים, אלא רק את אלה שיש בהם חשש לפגיעה בתחרות בשוק הישראלי. "פטור הסוג מתיר, בכפוף להתקיימותם של תנאים מסוימים, הסדרים לחכירת מטוסים והסדרים לשיווק קיבולת טיסה, במסגרתם מוכרות חברות תעופה חלק ממושבי הטיסה לחברה אחרת" - נכתב בהודעת הרשות.
עד כה הייתה לענף התעופה "חסינות" מפני תחולתו של חוק ההגבלים העסקיים, לצד ענפי התחבורה הימית והחקלאות, בהם עדיין נדרש התיקון בחוק.
פטור הסוג נוסח לאחר מחקר מקיף שערכה רשות ההגבלים העסקיים בתחום התעופה, תוך לימוד סוגי ההסדרים שבין חברות התעופה בארץ ובעולם. "פטור הסוג מאזן בין הצורך לבחון לגופם הסכמים שעלולים לפגוע בתחרות, לבין החשיבות שבהקניית ודאות עסקית לחברות התעופה באשר לכללי המותר והאסור", נכתב בהודעת הרשות.
הממונה, רונית קן, הדגישה כי "לאור מאפייניו של המשק הישראלי, ובכלל זה התלות הרבה בתובלה אווירית לצרכי מסחר ותיירות, ישנה חשיבות עצומה לביקורת תחרותית על תחום התעופה. הגברת התחרות בין חברות תעופה תיצור את התנאים הנחוצים לגידול בהיצע הטיסות, שיפור איכות השירות והוזלת מחירים".