הממשל האמריקאי התחייב להשקיע 89 מיליון דולר בפיתוח נמל התעופה JFK
כך הודיעה היום שרת התחבורה האמריקאית, מרי פיטרס, שחשפה גם חוקים חדשים למכירה פומבית של סלוטים (אישורי המראה ונחיתה) בנמלי התעופה JFK, ניו ארק ולה גוורדיה בניו יורק
הממשל האמריקאי התחייב להשקיע 89 מיליון דולר בשמונה השנים הבאות בפיתוח נמל התעופה JFK בניו יורק. המטרה: הגדלת הקיבולת. כך הודיעה היום (ה') שרת התחבורה האמריקאית, מרי פיטרס. כמו כן, חשפה השרה חוקים חדשים בכל הקשור למכירה פומבית של סלוטים (אישורי המראה ונחיתה) בנמלי התעופה
"הדרך הטובה ביותר לצמצם עיכובי טיסות ברחבי המדינה היא להגדיל את הקיבולת בנמלי התעופה בניו יורק", אמרה פיטרס, שהודיעה כי משרד התחבורה האמריקאי יחתום על "מכתב כוונות", המתחייב להשקעה המדוברת שיבצע הממשל בין 2009 ל-2016.
השרה הכריזה על החוקים המסכמים ל"מכירה פומבית" של סלוטים בשלושת נמלי התעופה באזור. בהתאם לחוקים אלה, חברות תעופה שמפעילות טיסות ל-JFK, ניו-ארק ולה גוורדיה, יקבלו בעלות של עשר שנים על מרבית הסלוטים שהן מפעילות כרגע. יחד עם זאת, החוקים החדשים קוראים למכירה פומבית הדרגתית בחמש השנים הקרובות, של עד 10% מהסלוטים שחברות התעופה מפעילות כיום בחינם.
בלה גוורדיה, למשל, חברות תעופה הפועלות כרגע בנמל יחזיקו 988 מהסלוטים שלהן, ו-113 סלוטים נותרים יוצעו, בחמש השנים הבאות, למכירה פומבית לחברות תעופה חדשות שיבקשו להפעיל קו חדש לנמל תעופה זה, או להגדיל קו קיים.
ב-JFK, מדובר ב-1,154 סלוטים קיימים, מול 89 שיוצעו במכירה פומבית. בניו-ארק מדובר ב-1,245 סלוטים קיימים מול 91 שיוצעו למכירה פומבית בחמש השנים הקרובות. "בלי מכירה פומבית של סלוטים, מספר קטן של חברות תעופה ירוויחו, בשעה שנוסעים ישלמו את המחירים הגבוהים בגלל מיעוט באפשרויות הבחירה", אמרה פיטרס, "מכירה פומבית של סלוטים תשאיר את הטיסות לניו יורק במחיר שניתן להרשות, ותאפשר לכל חברות התעופה להתחרות בשוק התעופה הפופולרי ביותר בעולם".
מיאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) מיהרו היום להגיב על החוקים המסכמים בנושא המכירה הפומבית של סלוטים ואמרו כי החוקים "בלתי יעילים ובלתי חוקיים. ההכרזה היום מאכזבת", אמר ג'יובאני ביסינאני, מנכ"ל יאט"א, "משרד התחבורה האמריקאי לא מקושר למציאות. צרכנים, חברות תעופה, נמלי תעופה וקהילות מקומיות - כולם יפסידו מההחלטה היום".
תגובה דומה נשמעה גם מארגון התחבורה האווירית באמריקה (ATA), שם אמרו שהמהלך יאלץ את חברות התעופה לפנות למהלכים משפטיים.