$
תיירות

חברות התעופה ההודיות צפויות להפסיד 1.5 מיליארד דולר ב-2008

מנכ"ל יאט"א: "בביקורי הקודם בהודו ב-2005 ציינתי שיש לטפל בשיפור תשתיות התעופה במדינה ואימוץ סטנדרטים גלובליים. דבר לא נעשה וכיום המצב קריטי"

יסמין גיל 10:5725.09.08
"חברות התעופה ההודיות צפויות להפסיד 1.5 מיליארד דולר ב-2008 - יותר מכל אזור אחר בעולם, למעט ארה"ב", כך אמר אתמול ג'יובאני ביסיגנני, מנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), במפגש שערך בבירה ניו דלהי, עם אנשי תעשיית התעופה בהודו.

 

"בביקורי הקודם בהודו ב-2005

הבהרתי שחלום התעופה ההודי, הבנוי על ליברליזציה של השוק והזמנות של כלי טיס חדשים, עלול להפוך לחלום בלהות", אמר ביסיגנני, "מספר נושאים דרשו טיפול מיידי, בהם צמצום עלויות, שיפור תשתיות התעופה במדינה ואימוץ סטנדרטים גלובליים. דבר מאלו לא נעשה, וכיום המצב קריטי".

 

לדבריו, המשבר הגלובלי הנוכחי, כתוצאה מעליית מחירי הדלק והצמצום בתנועת הנוסעים, הכה בהודו קשות והצמיחה של הענף במדינה הואטה מ-33% ב-2007, ל-7.5% בששת החודשים הראשונים של 2008, כאשר יולי ואוגוסט היו שליליים.

 

"הודו היא בין המקומות היקרים ביותר בעולם לקניית דלק סילוני", אמר מנכ"ל יאט"א, "באוגוסט היה יקר יותר ב-58% לרכוש דלק במומביי לטיסות פנים, מאשר בסינגפור לטיסות בינלאומיות". הוא ציין כי הדלק הוא הגורם המשמעותי ביותר המשפיע על רווחיות, כאשר בעוד הוא מהווה 36% בממוצע מסך עלויות התפעול של הענף בעולם, למספר מובילים הודיים הוא מהווה מעל 50% מההוצאות.

 

עוד ציין כי השקעה בתשתיות היא דחופה: "בשעה שדלהי נעה לכיוון היכולת לטפל ב-100 מיליון נוסעים בשנה עד 2026, המצב במומביי נשאר קריטי: כיום הטרמינל מטפל ב-24 מיליון נוסעים בשנה, כפול מכפי שיועד לו. מומביי זקוקה לנמל תעופה שיכול לשרת את העיר כבירה הפיננסית של המדינה השנייה המאוכלסת ביותר עולם".

 

ביסיגנני קרא לראשי המדינה לפעול בכל הקשור למדיניות תעופה, לרבות חוקים סביבתיים וחופש מסחר: "בתוך כמה שנים אסיה-פסיפיק תהווה את שוק התעופה הגדול ביותר בעולם והודו היא גורם מפתח בצמיחה זאת. גודלה העצום של המדינה הופך אותה לשוק משמעותי, כאשר היתרונות ברורים: חיבור לשווקים עסקיים, גידול התיירות והוספת מקומות עבודה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x