חברות התעופה ההודיות צפויות להפסיד 1.5 מיליארד דולר ב-2008
מנכ"ל יאט"א: "בביקורי הקודם בהודו ב-2005 ציינתי שיש לטפל בשיפור תשתיות התעופה במדינה ואימוץ סטנדרטים גלובליים. דבר לא נעשה וכיום המצב קריטי"
"בביקורי הקודם בהודו ב-2005
לדבריו, המשבר הגלובלי הנוכחי, כתוצאה מעליית מחירי הדלק והצמצום בתנועת הנוסעים, הכה בהודו קשות והצמיחה של הענף במדינה הואטה מ-33% ב-2007, ל-7.5% בששת החודשים הראשונים של 2008, כאשר יולי ואוגוסט היו שליליים.
"הודו היא בין המקומות היקרים ביותר בעולם לקניית דלק סילוני", אמר מנכ"ל יאט"א, "באוגוסט היה יקר יותר ב-58% לרכוש דלק במומביי לטיסות פנים, מאשר בסינגפור לטיסות בינלאומיות". הוא ציין כי הדלק הוא הגורם המשמעותי ביותר המשפיע על רווחיות, כאשר בעוד הוא מהווה 36% בממוצע מסך עלויות התפעול של הענף בעולם, למספר מובילים הודיים הוא מהווה מעל 50% מההוצאות.
עוד ציין כי השקעה בתשתיות היא דחופה: "בשעה שדלהי נעה לכיוון היכולת לטפל ב-100 מיליון נוסעים בשנה עד 2026, המצב במומביי נשאר קריטי: כיום הטרמינל מטפל ב-24 מיליון נוסעים בשנה, כפול מכפי שיועד לו. מומביי זקוקה לנמל תעופה שיכול לשרת את העיר כבירה הפיננסית של המדינה השנייה המאוכלסת ביותר עולם".
ביסיגנני קרא לראשי המדינה לפעול בכל הקשור למדיניות תעופה, לרבות חוקים סביבתיים וחופש מסחר: "בתוך כמה שנים אסיה-פסיפיק תהווה את שוק התעופה הגדול ביותר בעולם והודו היא גורם מפתח בצמיחה זאת. גודלה העצום של המדינה הופך אותה לשוק משמעותי, כאשר היתרונות ברורים: חיבור לשווקים עסקיים, גידול התיירות והוספת מקומות עבודה".