המדינה ושפיר הנדסה חתמו על הסכם להקמת כביש 531
הכביש יחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה. החברה זכתה במכרז תמורת 2.4 מיליארד שקל, למרות שהצעתה היתה נמוכה משמעותית מהצעות חברות התשתית האחרות, דניה סיבוס ושיכון ובינוי
הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס'
כעת אמורה חברת שפיר הנדסה לנסות להשיג מהבנקים מימון לפרויקט. רק לאחר הסגירה הפיננסית תוכל החברה להתחיל בביצוע העבודות.
לפני כחודשיים הוכרזה שפיר כזוכה במכרז לאחר שהציעה הצעה כספית בסך 2.4 מיליארד שקל למימון, הקמה ותפעול הכביש, במשך 25 שנה. הצעתה היתה נמוכה משמעותית מהצעות חברות התשתית האחרות, דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל ושיכון ובינוי מקבוצת אריסון.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן אמר בטקס החתימה כי ההתעניינות הגדולה במכרז והתחרות שהוא יצר בקרב הסקטור הפרטי מעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר, בפרויקטים מסוג זה. סיטרמן ציין כי מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל.
בניית הכביש תמשך כשלוש שנים. סיטרמן הוסיף כי אין ספק שיותר ויותר פרויקטים תשתיתיים ותחבורתיים יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי. לדבריו, משרדי התחבורה והאוצר מקדמים כיום 12 פרויקטים תחבורתיים נוספים באמצעות הסקטור הפרטי, בהם כביש 431, הנתיב המהיר לתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים ופרויקט מנהרות הכרמל.
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, ציין כי בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה בתחום התשתיות וזאת עם האצת היישום של פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בשיטת ה- P.P.P - Public Private Partnership. " מדובר בפרויקט ייחודי המשלב תכנון, בנייה והקמה של פרויקט משולב כביש-רכבת. "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה, הכוללים אינטגרציה של בניית כביש יחד עם מסילת ברזל והנחת צינור על ידי מקורות, הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי".