$
תיירות

הסוף לעיכובים בהמראות? תוכנת מחשב חסכה 7.5 מיליון דולר בנמלי ניו יורק

תוכנה של MIT מצמצמת את היקף העיכובים בהמראות מטוסים הנגרמים עקב מזג אוויר סוער

יסמין גיל 09:0205.09.08

חוקרים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) מפתחים תוכנת מחשב שתוכל לצמצם את היקף העיכובים בהמראות מטוסים, הנגרמים עקב מזג אוויר סוער.

 

אב טיפוס של התוכנה, שיושם במשך כארבע שנים בנמלי תעופה באזור ניו יורק, בהם לה-גווארדיה, JFK וניו ארק, צימצם את היקף העיכובים ב-2,300

שעות וחסך בשנה שעברה הוצאות תפעול בסך כ-7.5 מיליון דולר.

 

קבוצת העבודה, ממעבדת חיזוי מזג האוויר של המכון האקדמי, מעריכה שיישום מלא של המכשיר, שנקרא RAPT, באזור ניו יורק בלבד, יכול לחסוך עיכובים של 8,800 שעות בשנה, או 28 מיליון דולר.

 

"זה בהחלט מספק לנו יתרונות יוצאי דופן במרבית התרחישים הקשורים למזג אוויר חמור", אומר ליאו פרוסק, מנהל רשות התעופה הפדרלית המחוזי באזור ניו יורק. "אני חושב שזה מוצר נהדר".

 

במכון האקדמי מעריכים שאפילו הוספת 2-3 טיסות בשעה בזמן מזג אוויר סוער, באזורים עמוסים, יכולה לצמצם באופן משמעותי עיכובים הקשורים למזג האוויר, הפוגעים במערכת התעופה ברחבי ארה"ב.

 

ה-RAPT מספקת לפקחי התנועה האווירית עזרה בהחלטה האם לאפשר למטוסים להמריא בזמן מזג אוויר סוער, ובכך מגדילה את הסיכוי להוצאת כמה טיסות בין סופות רעמים.

 

המכשיר הממוחשב מקבל מידע על מזג אוויר מלוויינים וממערכות מכ"ם, מעריך האם כדאי לטוס בתנאים אלו, ומציג את המידע באופן גרפי המאפשר לפקחי התנועה האווירית לקבל החלטה מהירה.

 

בדרך כלל, פקחי התנועה האווירית מקבלים מידע על מזג האוויר וצריכים לפרש בעצמם את התמונה הכולל. אם מזג האוויר משתנה במהירות וישנן טיסות רבות באוויר, הפקחים עשויים שלא להוציא כלל טיסות באותו זמן. התוצאה היא פקק תנועה אווירי גדול.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x