הקרב על העמלות: אל על וסוכני הנסיעות "יישרו הדורים"
יו"ר התאחדות הסוכנים הודיע להם במכתב, כי קיבל הבהרות ממנכ"ל אל על וכי הצדדים סיכמו בפגישה משותפת על קיום דיאלוג ביניהם, באופן שימנע חשש מתחרות לא הוגנת. הרקע לדברים: מסע הפרסום שקורא לרוכשים כרטיסי טיסה לעשות זאת ישירות מאתר האינטרנט של אל על
יושרו ההדורים בין התאחדות סוכני הנסיעות וחברת אל על. במכתב שהעביר אתמול (ד') קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, למנהלי משרדי הנסיעות ולסוכנים, הוא כותב: "בפגישה שנערכה בין מנכ'ל אל על ויו'ר ההתאחדות יושרו ההדורים, לאחר שהרוחות התלהטו בתקופה האחרונה. הסתבר כי מקור
מסתבר כי הרוחות בין הגופים אכן התלהטו, בגלל און פרלין, אותה דמות פרסומית המלווה את קמפיין אל על ומקורה בתוכנית "ארץ נהדרת", שמטרתה לעודד אנשים לרכוש כרטיסי טיסה באתר האינטרנט המשודרג של החברה. סוכני הנסיעות לא התלהבו מהקמפיין, מתוך חשש שהלקוחות יעדיפו לרכוש כרטיסי טיסה באתר האינטרנט של אל על, על פני רכישה מהסוכנים - שזוכים לעמלה על מכירות כרטיסי טיסה.
בנוסף, נרמז מאל על בתקופה האחרונה, כי היא בוחנת מודל תשלום עמלות חדש לסוכני הנסיעות, מה שהוסיף לחששם של הסוכנים – שכבר נאלצו להתמודד בחודשים האחרונים עם ההודעות של לופטהנזה, סוויס ובריטיש איירווייס, כי הן מבטלות את עמלות הבסיס שהן משלמות לסוכנים על מכירת כרטיסי טיסה.
כעת נראה כי המתיחות שנוצרה בין סוכני הנסיעות לבין אל על הגיעה בימים האחרונים לסיומה, כך לפחות על פי המכתב ששלח קרני לסוכנים. קרני אף הוסיף במכתב, כי "בפגישה ציינו המשתתפים את החשיבות של שיתוף הפעולה בין הסוכנים וחברת אל על לאורך השנים. חברת אל על תמשיך לקיים דיאלוג עם הסוכנים לגבי מבנה השוק. כמו כן נדונו בעיות שונות המעיבות על מערכת היחסים, לרבות התנהלות אתר אל על".
לדברי קרני, "הוחלט, כי אל על תיידע את השוק בדבר קווי הפעולה של האתר, באופן שימנע חשש מתחרות לא הוגנת וכן תנקוט בצעדים נוספים בוני אמון".