נשיא וירג'ין אטלנטיק: קשר בין בריטיש, אמריקן ואיבריה ייצור שליטה בשוק הטראנס אטלנטי
סר ריצ'רד ברנסון טוען כי הברית המתוכננת בין החברה הבריטית לאמריקאית, לצד נסיונות המיזוג של בריטיש עם איבריה הספרדית, תביא לשליטה של שלוש החברות בתעופה בין נמל הית'רו לנמלי התעופה של ארה"ב ולעליית מחירים. ברנסון: "ההאטה הכלכלית אינה הצדקה לאשר ברית שכזאת"
"ברית תעופה בין בריטיש איירוויז ואמריקן איירליינס תיצור מפלצת מונופוליסטית שתעלה את מחירי כרטיסי הטיסה ותצמצם את התחרות באופן ניכר, בפרוזדור האווירי העמוס ביותר בעולם" - כך כותב היום (ה') סר ריצ'רד ברנסון, נשיא חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק, הממשיך את מאבקו נגד
בתחילת השבוע כתב ברנסון מכתב למועמדים לנשיאות ארה"ב, שבו הזהיר כי הניסיון השלישי ליצירת ברית בין בריטיש ואמריקן יפגע בתחרות, והיום החברה מוציאה הודעה נוספת בעניין, שכאמור מזהירה מהרס התחרות ומעליית מחירים.
"שלא תעשו טעויות", מזהיר ברנסון, "אם המפלצת הזאת תאושר, זה יהיה חוסר מזל לצרכנים. זה יהיה רע לנוסעים, רע לתחרות, ורע לתעשיית התעופה בבריטניה ובארה'ב", הוא מנבא.
בהודעת וירג'ין מועלים מספר חששות, בהם שקשר בין בריטיש ואמריקן ייצור שליטה בשוק הטראנס-אטלנטי עם כ-60% מהתדירויות בין נמל התעופה הית'רו וארה"ב. ברית כזאת, לטענת וירג'ין, תשלוט על 63% מהקיבולת בין נמל הית'רו ונמל התעופה קנדי בניו יורק, 79% בין הית'רו ובוסטון ו-75% בין הית'רו ומיאמי. עוד אומרים בוירג'ין כי לחברות יהיו כ-200 אלף סלוטים בשנה בהית'רו, לעומת 17 אלף של וירג'ין.
"בריטיש טוענת שהנוף התעופתי השתנה מאז הניסיונות הקודמים שלה, שנכשלו, ליצירת ברית עם אמריקן", כותב ברנסון, "אני לא מסכים. דבר לא השתנה. השמים הפתוחים לא סיפקו את התחרות שהובטחה בגלל שהית'רו מלא. לבריטיש, אמריקן ואיבריה תהיה שליטה בצורה שאי אפשר לקבל, עם קרוב למחצית מהסלוטים (אישורי המראות ונחיתות) בהית'רו, דבר שישאיר את התחרות חסרת כוח".
"ההאטה הנוכחית בכלכלה אינה הצדקה לאשר ברית כזאת", קובע ברנסון, "תפקיד הרגולטור הוא להעריך את ההשפעה של הברית על התחרות לטווח הארוך. אנחנו לא נגד איחוד", הוא מצהיר, "אבל ברית כזאת היא בסולם שלא נראה עד כה. בריטיש, אמריקן ואיבריה לא ייצרו תחרות הוגנת ולכן אנחנו אומרים no way", כותב נשיא וירג'ין.