$
תיירות

פחות 59.7 מיליון מושבים בטיסות ברבעון האחרון של 2008

עפ"י נתוני חברת OAG, שוק טיסות הפנים האמריקאי יספור פחות 20 מיליון מושבים באוקטובר-דצמבר, מה שאומר שאת חג המולד יחגגו רבים מהאמריקאים בבית

יסמין גיל 19:0408.08.08

לא רק כ-400 מושבים פחות בקו לניו יורק צפויים בחודשים הקרובים, עם ביטול טיסת ישראייר ליעד זה: מנתונים שמפרסמת השבוע חברת שירותי המידע התעופתי OAG, עולה שחברות התעופה בעולם יציעו פחות 59.7 מיליון מושבים, ברבעון האחרון של 2008, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

מדובר

בצניחה של 7%, הן במספר הטיסות והן בקיבולת, וזאת בהשפעת עליית מחירי הדלק. המושפע העיקרי יהיה שוק טיסות הפנים האמריקאי, שיספור פחות 20 מיליון מושבים בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר, ויגיע לרמתו הנמוכה ביותר ברבעון האחרון של השנה מאז 1999. כפי הנראה, את חג המולד יחגגו רבים מהאמריקאים בבית.

 

האנליסטים של OAG בדקו את הנתונים על פי לוחות הטיסות הסדירות שהוזמנו עד כה על ידי חברות התעופה בעולם, לתקופה הנסקרת. בשוק האסייתי נראה כרגע צמצום של 13% בקיבולת, למרות שייתכן והנתונים יהיו פחות חמורים, מכוון שמספר מובילים סינים עדיין לא עדכנו את כל לוחות הזמנים שלהם לחורף. בשוק אירופה-אסיה צופים צניחה של 3% בקיבולת בתקופה זאת, ובקו הטראנס-פסיפיק צפוי צמצום שולי של 0.2%. הקו הטראנס-אטלנטי מראה גידול מתמשך - הגם שאיטי יותר מאשר בשנה שעברה - עם כמות טיסות שצפויה לגדול באחוז, וקיבולת בשני אחוזים ברבעון האחרון של השנה.

 

על פי נתוני החברה, 275 נמלי תעופה מסביב לעולם יפסידו טיסות מלוח הזמנים שלהם, מתוכם 32 נמלים בארה"ב, ו-116 באזור אסיה-פסיפיק. לדברי סטיב קסלי, מנהל תפעול ראשי ב-OAG: "התעופה האזרחית צועדת בקווים מקבילים למצב הכלכלה העולמית. בעשר השנים האחרונות הגידול הקבוע הופרע פעמיים: בפעם הראשונה ב-2001 עם התפוצצות בועת האינטרנט, האירועים הטראומטיים של 11/9, מלחמת המפרץ והתפרצות נגיף הסארס באסיה. בפעם השנייה, באופק הנוכחי, בעקבות ההשפעה יוצאת הדופן של עליית מחירי הנפט על הכלכלה העולמית".

 

עוד מוסיף קסלי: "מנתוני OAG נראה שאנו ניצבים בפני ירידה בפעילות העסקית, חמורה יותר ממה שחווינו בעבר. מובילים, נמלי תעופה ונוסעים - כולם מחכים לאור בקצה המנהרה". מנתוני החברה עולה כי עליית מחירי הדלק צפויה להביא לכך שעד 2017 יצומצמו כלי הטיס האזרחיים בעולם ב-3,500 והזמנות של 744 מטוסים חדשים צפויות להידחות.

 

בתוך כך, הוצאות התחזוקה והתיקון של כלי הטיס צפויות לצנוח ב-15% בין השנים 20011-2009, על פי האנליסטים בחברה, וזאת בעקבות הצניחה בקיבולת העולמית. הם צופים שגם כאשר הקיבולת תגדל, הוצאות התחזוקה יישארו נמוכות, מכוון שלכלי טיס חדשים שייכנסו לשימוש ישנן עלויות תחזוקה נמוכות יותר.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x