חברות התעופה: להעלות את מס הנמל לנוסע פי 3
זאת בעקבות כוונת משרד התחבורה לייקר את אגרות הטיסה. בכיר בענף מסמן את המפסידים העיקריים כתוצאה מהמאבק בין חברות התעופה למשרד התחבורה: "הנוסע ישלם את המחיר בכל מקרה, בין אם יעלו את מס הנוסע ובין אם יעלו את אגרות התעופה"
האם מס הנמל לנוסע בנתב"ג, העומד כיום על 13 דולר, ישלש את עצמו? כפי הנראה, זו היתה אחת מההצעות של ראשי חברות התעופה הישראליות והזרות, שנפגשו ביום שני בערב עם מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן.
חברות התעופה מוטרדות מתוכניתו של משרד התחבורה להעלות ב־51% את מחיר
"חברות התעופה אינן יכולות לספוג העלאה של שקל", אמר בכיר בענף. "המשמעות של העלאת האגרות לחברות היא צמצום פעילותן, פיטורי עובדים והקטנת קיבולת. במצב כזה רש"ת גם ככה לא תראה את הכסף, כי הפעילות תקטן. עמדת חברות התעופה מאוד ברורה: מדינת ישראל היא שאחראית להזנחה, ולכן היא שצריכה לשאת בהוצאות. הפתרונות יכולים להיות הוספת תקציב של המדינה או העלאת מסי הנוסע. על הנוסע זה ייפול בכל מקרה, בין אם יעלו את מס הנמל ישירות ובין אם יעלו לחברות התעופה את האגרות, והן תיאלצנה להשית אותן על הנוסעים".
אבי פרידמן, מנכ"ל קונטיננטל בישראל ויו"ר פאנל חברות התעופה הזרות, אמר בתגובה: "חברות התעופה, במצבן הנוכחי עקב מחירי הדלק, אינן מסוגלות לעמוד בהעלאה של מחיר האגרות ב־51%. אנחנו מבינים שחייבים לשפר את מצב הבטיחות, ולכן חושבים שההוצאות חייבות להיות משולמות על ידי הנוסע, שכן מס הנמל בנתב"ג הוא ממילא בין הנמוכים בעולם".