בריטיש אירוויז: נעלה מחירי הכרטיסים ונוסיף מושבים במטוסים
זאת בעקבות צניחה של 90% ברווח הנקי ברבעון הראשון; החברה, שפתחה במגעים למיזוג עם איבריה, גם מתכוונת לחסוך בדלק ומעוניינת להעמיק שיתוף הפעולה עם אמריקן איירליינס
לפי הודעת החברה, היא הצליחה לצמצם את השפעת מחיר הנפט על הפסדיה: כל עלייה של דולר אחד במחיר הזהב
מנכ"ל החברה, וילי וואלש, אמר כי העלאת תעריפי הכרטיסים היא "בלתי נמנעת" כיוון שהתעשייה מתמודדת עם "סביבת הסחר הגרועה ביותר" בהיסטוריה שלה. השבוע החלה בריטיש אירוויז בשיחות למיזוג עם חברת התעופה הספרדית איבריה, כדי לחסוך בהוצאות על מטוסים, תחזוקה וכוח אדם. לדברי וואלש, מספר המושבים בכל מטוס יגדל ב-5%.
בנוסף, החברה תגיש בקשה לרשות להגבלים עסקיים בארה"ב, כדי להעמיק את שיתוף הפעולה עם אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם. אם המהלך יאושר, שתי החברות יוכלו לשתף מידע על מחירים והכנסות.
לפחות 24 חברות תעופה חדלו לטוס השנה או הגישו בקשה לפשיטת רגל בגלל מחירי הדלק הסילוני שהתייקרו. הפסדי הענף עשויים להגיע השנה ל-6.1 מיליארד דולר, לפי התאחדות התעופה הבינלאומית.
ההוצאות של BA על דלק צפויות לגדול השנה ב-50% ל-3 מיליארד דולר. החברה קונה 85% מהדלק ברבעון הנוכחי במחיר של 91 דולר לחבית, כ-26% פחות מהמחיר כעת. בנוסף, היא מוסיפה לרכוש מטוסים שצורכים פחות דלק כדי להחליף את המטוסים הישנים. בסוף השבוע הודיעה בריטיש אירייז כי הזמינה 6 מטוסי בואינג 777-300ER, שיגיעו בתחילת 2010. ניצולת הדלק של המטוסים גבוהה ב-23% מהבואינג 747-400.