הירוק של ניסאן הוא לא הירוק של טויטה
שתי החברות השתתפו השבוע בתערוכה בלונדון: ניסאן הציגה את האבטיפוס החשמלי של הקיוב המשפחתית והצהירה כי מכוניותיה החשמליות ינועו באירופה כבר ב-2011. טויוטה ממשיכה לדבוק בדגמים ההיברידיים, משולבי הבנזין והחשמל
ניסאן וטויוטה עתידות להפוך ל"מותגים ירוקים", אך הגישה בה נוקטות שתי החברות שונה לחלוטין: בתערוכת הרכב הבינלאומית של לונדון, שנפתחה השבוע, נציגו שתי החברות את תפיסת עולמם לגבי "מכוניות ירוקות", כאשר ניסאן מציגה אבטיפוס חדש ואילו טויוטה מצהירה כי התחום ההיברידי הוא עדיין התחום שלה.
ניסאן הציגה בלונדון אבטיפוס חשמלי של הקיוב, מכונית משפחתית שהיא מעין הכלאה בין מכונית סופרמיני לבין מיניוואן.
כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", ניסאן קיוב עתידה להגיע לישראל, ככל הנראה בשנה הבאה. קיוב החשמלית מצוידת בסוללת ליתיום איון מתוצרת NEC היפנית ובמערכת הנעה, שככל הנראה, תמצא את דרכה גם אל המכוניות החשמליות של רנו-ניסאן שאמורות להימכר בישראל בעתיד.

בתערוכה הצהיר פייר לואינג, ראש מחלקת פיתוח המוצר של ניסאן, כי מכוניות חשמליות מתוצרת החברה יימכרו באירופה כבר בשנת 2011. עוד חשף לואינג שניסאן בוחנת בימים אלה ביפן את מערכות ההנעה החשמלית שיותקנו בבוא היום במכונית שתשווק באירופה. המערכות, שנקראות בניסאן "מנוע העל" משלבות בין שני מנועים חשמליים שמעבירים את כוחם אל הגלגלים הקדמיים. המערכת מותקנת בשלב זה במכונית קטנה שנקראת הייפרמיני.
מערכות אלה יותקנו בדגם של ניסאן שיהיה ייחודי - כלומר לא ישווק במקביל עם מנועי בנזין ודיזל - ויהיה מסוגל להסיע ארבעה מבוגרים לטווח של כ-160 קילומטרים. בנוסף, ניסאן מפתחת גם מכוניות תא דלק, כלומר מכוניות שנוסעות בכוח חשמל המופק מתגובה כימית של מימן.
בינתיים, בדוכן הסמוך, היצרנית טויוטה לא ממהרת להצהיר על מכוניות חשמליות. לדברי מיגל פונסקה, מנכ"ל טויוטה בריטניה, הטכנולוגיה הירוקה של החברה תמשיך להתבסס על פיתוחי דגמים היברידיים, כגון גרסה של IQ העירונית, שינועו עם מנוע בנזין כמו גם עם מנוע עזר חשמלי.