רוכשי כרטיסים ממיאמי: נתבע את אל על
טוענים כי הפנייתם לטיסות קונקשיין בעקבות ביטול הקו גרמה להם להפסד כספי, ומעכבת את הגעתם לישראל. אל על: "עשינו הכל כדי לסייע להם"
כ־130 מתושבי הקהילה היהודית במיאמי, אשר רכשו כרטיסים לטיסה ישירה עם חברת אל על לישראל, מאיימים לתבוע אותה. הסיבה: אל על העבירה אותם לטיסות קונקשיין חלופיות, בעקבות החלטתה לבטל את קו הטיסה החל בחודש ספטמבר הקרוב. הודעה על החלטה זו מסרה לפני שבועיים.
רוכשי הכרטיסים
"בינואר קניתי כרטיס של אל על ב־2,000 דולר, לקראת בואי לארץ בתקופת החגים", סיפר אחד מרוכשי הכרטיסים. "אם הייתי קונה בינואר קונקשיין בעצמי, זה היה עולה לי רק 1,200 דולר". אותו אדם טען שבעוד הטיסות הישירות ממיאמי אמורות היו לנחות בארץ בשעות הבוקר המוקדמות, טיסות ההמשך שעליהן יעלו בניו יורק ינחתו מאוחר יותר. "כשהטיסה ממיאמי נחתה בארץ ב־06:00 בבוקר, עוד היה לנו זמן לנסוע לירושלים או לצפת ולהתארגן לפני כניסת החג. עכשיו טיסת ההמשך תנחת בארץ ב־11:30, ובקושי יהיה זמן להתקלח לפני החג".
עוד חבר קהילה, ממארגני התביעה, הוסיף: "שילמנו מראש גם את רוב ההוצאות בישראל: בתי מלון, טיולים ועוד. האלטרנטיבות שאל על הציבה לא מציאותיות במקרים מסוימים".
לטענת הגורמים בקהילה, ביטלו משפחות את הזמנותיהם: "בהתחלה אמרו לנו בשירות הלקוחות של החברה לשלם דמי ביטול של 150–200 דולר, ואחרי שכולם צעקו, הם הסכימו לבטל את דמי הביטול. אבל איפה אפשר למצוא היום כרטיסים? המחירים לטיסות זהות יקרים ב־50% מאשר בתאריך שבו קנו רוב האנשים את הכרטיסים". נוסע אחר הוסיף: "פיצוי הגון יהיה כזה שיגיע כהחזר כספי או כשדרוג מועדף לטיסות מתוזמנות יותר, וגם זמני המתנה קצרים ונוחים יותר בניו יורק".
מאל על נמסר בתגובה: "לאל על לא ידוע על טענות כלשהן. אל על עושה כל שביכולתה כדי לוודא שנוסעיה יקבלו מענה הולם ולא חסכה מאמצים ואמצעים כדי להקל ולסייע לנוסעים שקנו כרטיס, כולל מימון טיסות פנימיות, הסעות בין טרמינלים וכל צורך מתחייב אחר. החברה פועלת כמתחייב בחוק".