$
בארץ

נפסלו לשימוש שלטי ההכוונה בכביש 431

כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, הצוות המפקח מצא כי חלק מהציוד, שנרכש בקרואטיה עוד לפני שהתקבלו לגביו אישורים, אינו עומד בתנאי המכרז. בעיית השילוט מצטרפת להפסדים כבדים שכבר נרשמו לחובתה בפרוייקט

גיא מי-טל 08:2213.07.08

הצרות ממשיכות ללוות את סלילת כביש 431: הצוות הבין-משרדי המפקח על סלילת הכביש פסל לשימוש חלק מציוד הכוונת התנועה שרכשה דניה סיבוס, זכיינית הפרויקט. היקף הציוד הכולל שרכשה החברה, שבשליטת אפריקה ישראל ולב לבייב, מסתכם ב-15 מיליון שקל. גורמים בענף התחבורה מעריכים שבעקבות

הפסילה תפסיד החברה מיליוני שקלים.

 

כפי שכבר פורסם ב"כלכליסט", רכשה דניה סיבוס ציוד בקרת תנועה מיוחד והציבה אותו לאורך כביש 431. ציוד זה אמור לספק לנהגים, בין היתר, דיווחי תנועה, מידע על מהירות הנסיעה המשתנה לפי עומסי התנועה ודיווח על מפגעים בכביש. כפי שפורסם ב"כלכליסט", דניה סיבוס רכשה את הציוד בקרואטיה עוד לפני שקיבלה על כך את האישורים מהצוות הממונה על הפרויקט, ובו נציגי האוצר, החברה הלאומית לדרכים ומשרד התחבורה.

 

כשנבדק הציוד, ובעיקר השלטים והתמרורים האלקטרוניים, התגלה שהם קטנים מדי ואינם עומדים בתקן המכרז. זאת לאחר שהכיתוב בשלטי ה-VMS היה קטן מדי - 40 ס"מ במקום 45 ס"מ. בסוף השבוע הועברה הודעה מטעם הצוות המפקח לחברה כי שלטים אלה אינם מאושרים להתקנה.

 

גם התמרורים האלקטרוניים מסוג LCS שהביאה דניה סיבוס, שבהם מצוינת מהירות הנסיעה המשתנה, התגלו כקטנים מדי - קוטר של 90 ס"מ במקום 110 ס"מ כנדרש. עם זאת, אם יאשר המפקח על התעבורה את החריגה בגודל, יתקבלו התמרורים. שאר הציוד אושר לשימוש.

 

עד כה הסבו העבודות בכביש 431 לדניה סיבוס הפסדים כבדים. החברה אף נאלצה לפרסם אזהרת רווח למשקיעים, לאחר שרשמה הפסד של 149 מיליון שקל בסלילתו. כמו כן החברה עלולה להיתקל בקשיים בהשגת ציוד חלופי בזמן שנותר לה עד סיום הפרויקט על פי החוזה.

 

מדניה סיבוס נמסר בתגובה: "החברה פועלת לאישור השלטים והתמרורים כנדרש".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x