$
רכב

מבחן דרכים: שברולט אוואו

הנהיגה בשברולט אוואו החדשה לא עושה טוב לרגל ימין: המקום לברך מוגבל. מפרט הבטיחות דווקא סביר והמראה עדכני. בקרוב בציי הליסינג

ליאור גוטמן 15:3830.06.08

בכביש שעולה מראש העין למודיעין עוצרת לידי שברולט מאליבו. הנהג בוחן את שברולט אוואו החדשה ולפתע מחייך: הוא מזהה את הגריל המפוצל ומרים את אגודלו כאילו זיהה בן משפחה. אלא שמדובר באחים חורגים: בעוד מאליבו נבנתה בארצות הברית, אוואו היא נצר לבית דייהו, קוריאה. מדובר, כנראה,

בגלגול האחרון של המכונית: על פי UMI, יבואן שברולט, ב־2010 יחל מפעל GM בפולין לייצר את אוואו בהתבסס על שלדת אופל קורסה. עד אז מקווים ב־UMI להגדיל את נתח השוק בקטגוריית הסופר־מיני באמצעות אוואו המחודשת.

 

אוואו המחודשת, שהושאלה ל"כלכליסט" על ידי חברת הליסינג אלבר, נראית שונה אך היא מבוססת על שלדת הדגם הקודם. עיקר החידוש הוא במנוע: נפחו נשאר 1.4 ליטרים אולם כיום הוא מפיק 101 כוחות סוס, 7% יותר מהקודם. בנסיעה בין עירונית אין הבדל מהותי פרט לעובדה שעקיפות מתבצעות בקלות, גם אם הגיר תמיד יתעקש להעלות הילוך לטובת צריכת דלק נמוכה.

 

איכות החומרים קפצה כיתה ושילוב הצבעים נעים, אולם הגימור לוקה בחסר בעיקר בחלקה העליון של הקונסולה. המקום שנשאר לברך ימין מוגבל ונהג המכונית יבלה את הנסיעה כשהוא מצמיד אותה לפלסטיק המכונית. רמת הבטיחות, נקודה כואבת בדגם היוצא, שופרה: לאוואו ארבע כריות אוויר ומערכת ABS. בהשוואה למתחרות מדובר בשדרוג מבורך. נוחות הנסיעה בעיר בינונית והרכב מקפץ במפגש עם בור מזדמן. מחוץ לעיר המצב משתפר כל עוד נהג אוואו לא ינסה לבחון את מגבלות המכונית: שלדת המכונית אינה בנויה לשעשועי נהיגה ואוואו תרחיב את קו הפנייה בכל הזדמנות. הלקוחות המסורתיים של אוואו המחודשת היו ונשארו ציי רכב: אלו מקבלים מכונית בקבוצה אחת שמצוידת במפרט בטיחות סביר ומראה עדכני. לקוחות פרטיים יעדיפו להוסיף כמה אלפי שקלים ולרכוש משפחתית בגודל מלא.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x