$
תיירות

יו"ר ישראייר: האוצר נלחם בחברות התעופה הישראליות

בדיון שנערך בוועדת הכלכלה אמרה נציגת האוצר כי מאחר שהשמים עדיין לא נפתחו לתחרות - המדינה לא צריכה לתמוך בחברות התעופה

יסמין גיל 15:1011.06.08

"הגישה של האוצר היא להילחם בחברות התעופה הישראליות. אנחנו לא אומרים אל תפתחו את השמים לתחרות, רק תורידו את הגיבנת" - כך אמר היום יו"ר ישראייר, גיא רוזן, בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת.

 

עיקר הדיון נסוב סביב אי יישום החלטת הממשלה מינואר, להגדיל את מימון הוצאות

הביטחון של חברות התעופה הישראליות ל-80%. החברות טוענות כי הוצאות הביטחון, שהן מחויבות להן לפי דרישה ממשלתית, מקשות על התחרות מול החברות הזרות.

 

מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, התייחס לאי יישום החלטת הממשלה ואמר: "באוצר יורים חצים ורק אחר כך מסמנים עיגולים - ולא ההפך. כל עוד ממשלת ישראל קיבלה החלטה שחברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי למדינה, יש להגן עליהן".

 

קרן טרנר, נציגת האוצר, אמרה כי מבדיקות שערכה החברות הישראליות אינן מפסידות כסף. לדבריה, השמים עדיין לא נפתחו לתחרות - ולכן אין סיבה לתמוך בחברות בזמן זה. היא הוסיפה כי חברת אל על ויתרה על בלעדיות בכמה קווים בתמורה להגדלת הוצאות הביטחון.

 

בתגובה אמר מנכ"ל אל על, חיים רומנו: "לי נאמר על ידי האוצר 'אנחנו לא נכסה 100% מהוצאות הביטחון, כי אנחנו לא בטוחים שכך יהיה לשב"כ תמריץ להתייעל. הדיון הזה הזוי".

 

ח"כ אבשלום וילן, שתומך במימון הוצאות הביטחון לחברות הישראליות, אמר: "דורשים מאל על להתחרות מול חברות תעופה זרות, כאשר על הרגל קשורה לה משקולת. בסופו של דבר, למרות שהיא חברה פרטית, היא המוביל הלאומי". כגילוי נאות הזכיר וילן שאת משכורתו הראשונה, כ-1,600 לירות שהועברו לקיבוץ, קיבל מאל על בעת ששימש איש ביטחון בחברה.

 

ח"כ דוד טל אמר: "משרדי האוצר והתחבורה נמצאים בקונפליקט מתמשך. במקום לעבוד יד ביד, הם מתנגשים כמעט בכל נושא".

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, אמר: "אין ספק שמשרדי האוצר והתחבורה לא רואים עין בעין את נושא השמים הפתוחים. הוועדה לא יכולה להישאר אדישה לעובדה שהגורמים הרלוונטיים מתכתשים ביניהם".

 

ארדן הוסיף כי ידרוש מראש הממשלה, אהוד אולמרט, להכריע בסוגיות שעל הפרק בתוך 30 ימים. לדבריו, "אם לא יתקבל פתרון, נקדם הצעת חוק שתתערב בתחום הזה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x