XF של יגואר: האם האימפריה תכה שנית?
XF, מכונית המנהלים הספורטיבית החדשה של יגואר, עמוסה גימיקים ומשווקת כמכונית צעירים. אבל גם הקהל הקלאסי של יגואר ירגיש בה טוב
אחד מסמליה (המוטוריים ובכלל) של האימפריה הבריטית נמצא על סף מכירה לקונצרן טאטא ההודי תמורת שני מיליארד דולר (המחיר כולל את חברת לנד-רובר כבונוס.( ההודים, המעוניינים בטכנולוגיה של יגואר, ישמחו כנראה להפוך לבעלים של המותג שמסמל יותר מכל את הקולוניאליזם.
XF היא יגואר מזן חדש. מרבית הדגמים שקדמו לה הזכירו ברוחם את סביהם משנות החמישים והשישים. ביגואר הפנימו שהעבר המפואר לבדו לא ימשוך את דור העתיד, ומיצבו את הXF- כמכונית מנהלים ספורטיבית ומודרנית. "חלקו התחתון של לוח המחוונים, למשל, שעשוי מתכת כסופה ומואר בכחול, עוצב בהשראת מכשיר טלפון סלולרי של מוטורולה," מספר פיטר בינגהאם, שהיה מעורב בעיצוב המכונית, ומוסיף: "השתמשנו בהרבה עור ועץ. מדובר בחומרים שמעניקים אווירה בריטית."
החלפת הילוך בסיבוב
ליגואר יש לב. במרכז התחתון של לוח המחוונים יש כפתור אדום המתחיל לפעום כשמתקרבים למכונית עם השלט. לחיצה עליו מאירה כפתור נוסף, הפעם להילוכים. את הידית המוכרת מחליף כפתור עגול המתרומם מלוח המחוונים, שסיבוב קל שלו יבחר בין דרייב, חניה או רוורס. נוסף עליו ממוקמות מאחורי ההגה זוג ידיות המשמשות להעברת ההילוכים.
תא הנוסעים של XF עמוס פטנטים המיועדים לרוכשים הצעירים: פתחי המזגן נפתחים חשמלית, התאורה בתחתית לוח המחוונים נדלקת באור כחלחל בעת הפעלת הפנסים, ומערכת סטריאו של B&W עם 14 רמקולים מרעידה את לוח המחוונים בעוצמות גבוהות.
הנהג והנוסע נהנים מכורסאות עור עמוקות. בשדה הראייה שולט לוח מחוונים מעץ המצופה עור שבמרכזו מסך מגע גדול ונטול כפתורים השולט על כל הפונקציות והמערכות במכונית. רק במערכת בקרת האקלים שולבו מתגים.
שקט מופתי - גם במהירויות גבוהות
לXF- ארבע גרסאות: דיזל, שלא ברור אם תיובא; בנזין שש בוכנות בנפח 3.0 ליטרים שמפיק 238 כוחות סוס, שתתומחר כאן מ440- אלף שקל; ושתים נוספות עם מנועים בעלי שמונה בוכנות בנפח 4.2 ליטרים. בעלי כיסים עמוקים מוזמנים לנסות את גרסת ה4.2- ליטרים עם מגדש-העל המפיק 416 כוחות סוס, אך גרסת שמונה הבוכנות "הרגילה," שמפיקה רק 298 כוחות סוס, היא המומלצת.
בניגוד לדגמי יגואר הקודמים, XF מדויקת להפליא. זוויות הגלגול בפניות מינימליות, רמת הנוחות מצוינת למרות הגלגלים הענקיים, ובמהירות שיוט שורר ברכב שקט מופתי. במהירות גבוהה חודרים פנימה רק הרעשים ה"נכונים" מהמנוע הנפלא.
שורה תחתונה: ידיות הילוכים קופצות ועיצוב דמוי טלפון סלולרי הם גימיקים נחמדים, אך את יגואר XF לא כדאי לקנות בגלל הפטנטים, אלא מכיוון שמדובר במכונית איכותית בעלת התנהגות כביש נהדרת, במיוחד בגרסה בעלת שמונה הבוכנות.