משרד ראש הממשלה: הרכבת לי־ם בסכנת ביטול
מנכ"ל משרד רה"מ הודיע לשר התחבורה מופז כי יהיה עליו לבטל אחד מהפרוייקטים המתוכננים ע"י הרכבת, זאת בהמשך לעצירת הכספים לרכבת בשל חריגה של 4 מיליארד שקל
קו הרכבת המהיר לירושלים נמצא בסכנת ביטול בשל חריגות תקציב. ל"כלכליסט" נודע כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור הודיע לשר התחבורה שאול מופז שיהיה עליו לבטל את אחד משני הפרויקטים של הרכבת: הקו המהיר לירושלים, שעלותו כ־6 מיליארד שקל, או קו הרכבת עכו־כרמיאל, שעלותו מוערכת
דבריו של דינור באו על רקע החלטת אגף התקציבים באוצר לעצור את הזרמת הכספים לרכבת, זאת בתגובה לחריגה של כ־4 מיליארד שקל בתקציב הפיתוח של רכבת ישראל. בחודש הבא יתקיים דיון בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות השרים מופז ורוני בראון, שבו יכריע אהוד אולמרט במחלוקת בין משרד האוצר למשרד התחבורה.
חלק ניכר מהחריגה התקציבית של הרכבת נובע מהקו המהיר לירושלים, שהתגלה כקו מורכב ויקר. בקו הושקעו עד כה כמיליארד שקל. מופז התבטא בעבר לא פעם שמדובר בקו בעל משמעות לאומית, הן בשל מעמדה של ירושלים והן בשל הצורך להקים קו מהיר שיחבר אותה לתל אביב.
תקציב הפיתוח הרב־שנתי של הרכבת עד 2012 עומד על 29.5 מיליארד שקל, שמהם כבר הוציאה הרכבת 10 מיליארד שקל. בבדיקה שנעשתה לאחרונה התברר כי בכסף שנותר לא תוכל הרכבת לממן את תוכניות הפיתוח שלה.