משאיות היברידיות ייובאו כבר השנה
ל"כלכליסט" נודע כי גלובל סוכנויות, שבבעלות גרנית הכרמל, תייבא את המשאיות מתוצרת קנוורת' האמריקאית. בשלב הראשון ייובאו לישראל שני דגמים
גלובל סוכנויות רכב תחל עוד השנה לייבא משאיות היברידיות, כך נודע ל"כלכליסט". גלובל, שבבעלות גרנית הכרמל השקעות מקבוצת עזריאלי, היא יבואנית המשאיות של חברת קנוורת' האמריקאית.
לדברי סמי היללי, מנכ"ל גלובל, בשלב הראשון יגיעו לישראל שני דגמים היברידיים המיועדים
בדומה למכוניות נוסעים היברידיות כגון טויוטה פריוס, המשאיות ההיברידיות מסוגלות לנסוע במהירויות נמוכות בכוחו של המנוע החשמלי בלבד, בלי לפלוט מזהמים ממנוע הדיזל. היללי אמר כי עלויות הפיתוח הנוספות של המערכת ההיברידית הופכות את המשאיות ההיברידיות ליקרות יותר מדגמי הדיזל המקבילים. לדבריו, ההשקעה מוחזרת בתוך כשנתיים. למרות העלות הנוספת, כמה ציי רכב המחזיקים בציי משאיות חלוקה נמצאים במגעים עם גרנית הכרמל על רכישת משאיות היברידיות.
לטענת היללי ולפי ההערכות, החיסכון בהוצאות הדלק של משאית חלוקה היברידית עשוי להגיע לכ־25%. לדבריו, בעתיד יפנו נציגי גרנית הכרמל לרשות המסים בבקשה להעניק לבעלי משאיות היברידיות הטבות מס.
"עסקת יבוא המשאיות ההיברידיות מהווה נדבך נוסף באסטרטגיה להרחבת מעורבותנו האקולוגית", מסביר עמי סגיס, מנכ"ל גרנית הכרמל. "פוטנציאל הגידול של תחום הרכבים החשמליים בשנים הקרובות מתעצם לנוכח עליית מחירי הנפט בעולם. אנו פועלים לאיתור השקעות נוספות בתחום התחבורה הירוקה".
במסגרת הפנייה לאפיקים ירוקים רכשה לאחרונה גרנית הכרמל 51% מפעילות אקו כלים חשמליים, העוסקת ביבוא ובשיווק של קטנועים חשמליים, היא רכשה 53% מחברה סרבית בתחום הגז הטבעי והצטרפה לקבוצת משקיעים לייזום פרויקטים בתחום האנרגיה הירוקה בהודו.