סגור

ישראכרט תמכור ביטוח רכב: חתמה על הסכם עם חמש חברות בתחום

תפעל במודל של סוכן אובייקטיבי, המקבל תגמול זהה מכל חברות הביטוח; האתגר של החברה: מינוף המידע שיש לה על לקוחותיה לשם מתן הצעות אטרקטיביות

חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מתקדמת לקראת כניסה לפעילות בתחום הביטוח: היום (ב') הודיעה החברה כי חתמה על הסכם עם חמש חברות ביטוח למכירת מוצריהן בתחום ביטוח הרכב. נציין כי מתוך חמש החברות, רק שתיים הן מחברות הביטוח הגדולות בישראל: ישראכרט חתמה על הסכמים עם הפניקס, כלל ביטוח, איילון, AIG (לה יש הסכם גם עם חברת כרטיסי האשראי מקס) וביטוח חקלאי.
ישראכרט תעבוד במודל של סוכן אובייקטיבי, קרי התגמול שהיא תקבל בגין מכירת מוצרי הביטוח יהיה זהה מול כל חברות הביטוח.
מדובר במודל שיו"ר רשות שוק ההון, משה ברקת, רוצה להחיל על שוק הביטוח כולו - אלא שסוכני הביטוח לא צפויים לעשות לו חיים קלים במעבר למודל הזה. על כן, בשלב הראשון ניצל ברקת את העובדה שחברות כרטיסי האשראי ישראכרט ומקס ביקשו רשיון לסוכנות ביטוח, ודרש כתנאי לרשיון פעילות במודל של סוכן אובקייטיבי. מקס, שכבר החלה לשווק מוצרי ביטוח, עובדת בשלב זה רק עם AIG, אולם בתנאי הרשיון נקבע כי באופן מדורג היא תעבוד עם חברות נוספות במודל של סוכן אובייקטיבי. לעומת זאת, ישראכרט העדיפה כבר בשלב הראשון של הפעילות לעבוד במודל זה, וחתמה על הסכמים עם מספר חברות. בישראכרט מעריכים כי הפעילות תושק עד סוף השנה.
תחום ביטוח הרכב הוא תחום תחרותי, שנרשמה בו שחיקת מחירים ורווחיות לאורך השנים האחרונות, בין היתר על רקע כניסת שחקנים חדשים ושיפור יכולות טכנולוגיות בתחום החיתום, שמאפשרת להעריך טוב יותר את רמת הסיכון של המבוטח, ולהתאים לו את המחיר.
1 צפייה בגלריה
תאונת דרכים תאונה מכוניות
תאונת דרכים תאונה מכוניות
תאונת דרכים
(צילום: שאטרסטוק)
השאלה המעניינת היא האם ישראכרט תצליח להביא ערך מוסף בפעילות הזו: לקחת את המידע הרב שיש לה על לקוחותיה - על הרגלי הצריכה שלהם, על המועד בו מסתיים להם הביטוח, וכדומה - ולמנף אותו (תחת המגבלות של חוקי ההגנה על הפרטיות) לצורך מתן הצעות משתלמות ואטרקטיביות בשוק הרווי הזה.
ישראכרט מנוהלת על ידי רון וקסלר, שהודיע באחרונה על עזיבתו. את וקסלר צפוי להחליף מנכ"ל עם רקע בעולם הביטוח - רן עוז, שמנהל בשנתיים האחרונות את חברת הביטוח מגדל.