סגור
חיילי מילואים בחזית
חיילי מילואים. "הישג משמעותי לאלפי משרתים" (צילום: AP/ Tsafrir Abayov)

בעקבות עתירה: תגמולי מילואים לא יפגעו בזכאות להנחות בארנונה

משרד הפנים פרסם טיוטת תקנות בעקבות עתירה לבג"ץ של תנועת התעוררות, שביקשה לשנות את החוק ולקבוע כי תגמולי מילואים לא ייכללו במבחן ההכנסה לצורך קבלת הנחות בארנונה. הטיוטה מציעה לאפשר לרשויות המקומיות לפעול לפי שיקול דעתן. ההטבה תהיה בתוקף עד סוף 2025

תגמולי מילואים לא ייכללו במבחן ההכנסה לצורך קבלת הנחות בארנונה, מה שיאפשר למילואימניקים רבים להיות זכאים להנחות משמעותיות בארנונה, כך לפי טיוטת תקנות חדשה של משרד הפנים שפורסמה היום (ג') באתר התזכירים הממשלתי.
ההחלטה של משרד הפנים הגיעה לאחר עתירה לבג"ץ של תנועת "התעוררות" הירושלמית. יש לציין כי התקנות החדשות לא מחייבות את העיריות להעניק את ההטבה למילואימניקים, אלא רק מאפשרות להן לעשות זאת (ללא התקנה החדשה לא ניתן היה לעשות זאת). כמו כן, נכון לעכשיו ההטבה קצובה בזמן עד לסוף שנת 2025.
לפי הטיוטה, מוצע לקבוע כי רשות מקומית תהיה רשאית לקבל החלטה לפיה תגמולי מילואים לא יבואו בחשבון בהכנסה ברוטו במסגרת חישוב הנחה בארנונה לפי מבחן ההכנסה, לשנת 2024 או לשנת 2025, ו"זאת כאות הוקרה למשרתי המילואים עבור תרומתם למדינה בשעה זו". ההחלטה להעניק שיקול דעת לרשויות המקומיות ולא לחייב אותן מנומקת בטענה כי כל רשות תכריע בנושא "תוך מתן הדעת למשמעויות הכרוכות בכך על תקציבה ובהתחשב ביכולתה לממן הנחות".
לפני תשעה חודשים פנתה תנועת התעוררות באמצעות עו"ד ד"ר מתן גוטמן למשרד הפנים בדרישה לתקן את החוק. לאחר שלא קיבלו מענה עתרו לבג"ץ, ואז משרד הפנים הצהיר כי בכוונתו לשנות את התקנות.
אדיר שוורץ, סגן ראש העיר ירושלים ויו"ר התעוררות בירושלים, מסר: "במיוחד בימים קשים אלה, אני מאושר על כך שהצלחנו להביא הישג משמעותי כל כך לאלפי משרתי מילואים בכל רחבי הארץ, וכמובן גם כאן בירושלים. משרתי המילואים הם הגאווה שלנו. הדור הזה שמקריב כל כך הרבה צריך לקבל את כל מה שמגיע לו והרבה מעבר לכך ממדינת ישראל. אני מברך את שר הפנים על הנחייתו לתקן את המעוות".