סגור

האומיקרון מגיע לבנקים: יוכלו לסגור לקבלת קהל עד 20% מהסניפים

לפי טיוטת הוראת שעה שפרסם הפיקוח, הבנקים יוכלו גם לחייב את הלקוחות בקביעת תור מראש; בבנקים אומרים כי נכון להיום, הרוב המוחלט של הסניפים פועלים כרגיל

הבנקים לקראת צמצום קבלת הקהל בעקבות התפשטות האומיקרון. הפיקוח על הבנקים פרסם היום (א') טיוטה להוראת שעה לבנקים בה הוא מתיר להם להקטין את קבלת הקהל הפיזית בסניפים. הטיוטה צפויה להפוך לרשמית בימים הקרובים.
לפי הטיוטה, הבנקים יהיו רשאים לסגור לקבלת קהל עד 20% מהסניפים; כמו כן הם יוכלו לחייב את הלקוחות (מלבד אזרחים ותיקים) בקביעת תור מראש, ויצטרכו לפרסם זאת באתרי האינטרנט שלהם.
הבנק רשאי לקבוע מהם הסניפים שייסגרו, אך עליו גם להתחשב בפיזור גיאוגרפי נאות של הסניפים וביכולתם לספק שירותים בנקאיים לציבור רחב של לקוחות. עוד דורש הפיקוח כי הבנק יוודא הקצאת משאבים נאותה למענה טלפוני תוך זמן סביר ללקוחות המשתייכים לסניפים שלא תהיה בהם קבלת קהל.

1 צפייה בגלריה
סניף מרכזי של בנק מזרחי טפחות רחוב החשמונאים תל אביב
סניף מרכזי של בנק מזרחי טפחות רחוב החשמונאים תל אביב
סניף של בנק מזרחי טפחות בתל אביב
(צילום: אוראל כהן)

לפי הניסיון משני הסגרים הראשונים, הנהלות הבנקים אכן עושות שימוש בהקלות שניתנות להן בכל הנוגע להימצאות פיזית בסניפים. בסגר הראשון צומצמו השירותים הבנקאיים ב-85%, ובסגר השני - ב-20%.
הפועלים כבר הודיע ללקוחות כי עקב החולים הרבים מקרב עובדי הבנק הוא מבקש להיעזר בבנק לדברים דחופים בלבד. "באם יש צורך להגיע אל הסניף בכל זאת, מבקשים לקבוע פגישה מראש דרך האתר/ האפליקציה", נכתב בעמוד הפייסבוק. מזרחי טפחות מסר כי נכון להיום כל הסניפים פתוחים, אך "בעקבות המכתב של הפיקוח נבחן עניינית אם יש מקום לייצר שינויים בפעילות הסניפים על פי מופע הקהל ומצב התחלואה".
מלאומי נמסר כי "כל סניפי הבנק ברחבי הארץ פתוחים כרגיל, למעט מקרים מקומיים שבהם נאלצים לסגור לשעות ספורות עקב הדבקה. המדיניות בהמשך תיבחן בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובנק ישראל, תוך שמירה על בריאות הלקוחות והעובדים".
מהבינלאומי נמסר כי כרגע כל הסניפים פתוחים לקהל ומעניקים שירות, פרט לסניף אחד שמעניק מענה טלפוני וכן התכתבות עם בנקאי. לפי הבנק, "גם בהמשך הסניפים יפעלו ככל שניתן לפי היקפי העובדים בכפוף לתחלואה ולבידודים".
בשבועיים האחרונים צמצמו מוסדות ציבור רבים את השירותים שהם מעניקים. כך למשל רשות המסים, שירות התעסוקה וחברת החשמל כבר החליטו על צמצום השירות לציבור במשרדים עצמם, והשירות ניתן ברוב המקרים באמצעות הטלפון ואתרי האינטרנט.