סגור

מדד השירות: ילין לפידות ראשונה בקופות הגמל, אלטשולר שחם והפניקס - בפנסיה

בביטוחי בריאות מובילות איילון וביטוח ישיר, ומגדל ואיילון מובילות בתחום ביטוח הסיעוד. מנורה והפניקס מובילות בדירוג השירות בביטוחי מנהלים

איילון וביטוח ישיר הן החברות המובילות במתן שירות בביטוחי בריאות. כלל והראל הוגדרו כנותנות השירות הגרוע ביותר. התמונה דומה גם במדד השירות בביטוח תאונות אישיות, אלא שכאן מגדל החליפה את כלל מבין החברות עם השירות הגרוע. מגדל ואיילון מובילות בתחום ביטוח סיעוד פרט, ואילו הראל במקום האחרון. בביטוח נסיעות לחו"ל מובילות הפניקס ו-AIG וסוגרות את הטבלה הראל ומגדל.
כך נקבע במדד השירות של רשות שוק ההון שפורסם היום (א').
מדד השירות של רשות שוק ההון בודק את השירות שמעניקים המוסדיים ללקוחות. המדד מורכב מארבעה רכיבים: הטיפול בתביעות מהווה 40% ממשקל המדד, 30% משביעות רצון הלקוחות, 15% מתלונות ציבור, 10% מענה טלפונים בתוך 3 דקות ו-5% הגישה לכלים דיגיטליים בחברה.
ביטוחי מנהלים
אלטשולר שחם והפניקס הן קרנות הפנסיה עם מדד השירות הטוב ביותר לשנת 2020. כלל והראל ממוקמות מתחת לצמד המובילות. במקום האחרון זכו קרנות הפנסיה של פסגות ומיטב דש. בתחום ביטוחי המנהלים הפניקס ומנורה מבטחים מובילות את השירות כאשר במקום האחרון הראל.
ילין לפידות מובילה בתחום השירות מבין מנהלות קופות הגמל. אינפיניטי ואנליסט במקומות השני והשלישי בהתאמה. מנורה ומיטב דש סוגרות את הטבלה ומוגדרות כנותנות השירות הרע ביותר.
2 צפייה בגלריה
אייל בן סימון מנכ"ל קבוצת ביטוח הפניקס
אייל בן סימון מנכ"ל קבוצת ביטוח הפניקס
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס
(צילום: ענבל מרמרי)

חברות הביטוח
ווישור וליברה, חברות הביטוח הדיגיטליות שהושקו רק ב-2018, הן חברות הביטוח שהובילו ב-2020 במתן השירות ללקוחות. חברות הביטוח הוותיקות סוגרות את הרשימה. כלל, מגדל והראל קיבלו את הציון הנמוך ביותר.
לחברות הביטוח הדיגיטליות יש יתרון במדד מול החברות הגדולות מאחר שאינן מבטחות או משווקות ביטוחי בריאות או ביטוחי חיים. בתחומים אלו מקבלות החברות הוותיקות ציונים נמוכים שמושכים את הממוצע שלהן מטה.

2 צפייה בגלריה
אמיל וינשל עוזב את תפקיד משנה למנכ"ל הראל ביטוח חדש
אמיל וינשל עוזב את תפקיד משנה למנכ"ל הראל ביטוח חדש
אמיל וינשל, מייסד ווישור
(צילום: ורדי כהנא)
ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "על אף העלייה העקבית לאורך השנים האחרונות בשביעות רצון הלקוחות מאיכות השירות, ובציוני מדד השירות, אני סבור שיש עוד מה לשפר בשירותים הניתנים על ידי החברות. אסור לנו לשקוט על השמרים ויש לנו עוד הרבה עבודה בתחום הזה".