סגור
בניין עיריית תל אביב
בניין עיריית תל אביב (צילום: אוראל כהן)

מיטב תחליף את מור: תנהל את קופת התגמולים של עובדי עיריית ת"א ואיכילוב

לאחר שבית ההשקעות מור החליט לצמצם את פעילותו בתחום ניהול קופות גמל המפעליות, שסגורות בפני הציבור הרחב ומאופיינות בדמי ניהול נמוכים, נבחרה חברת ניהול התיקים של מיטב לנהל את קופת התגמולים של עיריית ת"א ואיכילוב הכוללת נכסים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל

חברת ניהול התיקים של מיטב תנהל את קופת התגמולים של עובדי עיריית תל אביב ושל בית החולים איכילוב. כך נקבע במכרז שהתקיים על ידי העירייה. קופת התגמולים מנהלת נכסים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל ושייכת לענף הקופות המפעליות. הניהול שלה יתבצע תחת מיטב ניהול תיקים.
בשלוש השנים האחרונות חברת ניהול התיקים של מור היא זו שניהלה את הקופות של עובדי עיריית תל אביב ואיכילוב. אולם בהחלטה אסטרטגית החליטה הנהלת בית ההשקעות להקטין את פעילותה בתחום על רקע הרווחיות הנמוכה שלו.
קופות מפעליות הן מוצרים פנסיוניים לכל דבר שמנהלות את החסכונות של עובדים המאוגדים בהסתדרות לפי מגזרים וסגורות בפני הציבור הרחב. נכון להיום ישנן 30 קופות מפעליות שמנהלות יותר מ-120 מיליארד שקל. הקופות מאופיינות בדמי ניהול נמוכים בשיעור שנע בין 0.14% ל-0.3%.
לשם השוואה, דמי הניהול בענף הגמל לקהל הרחב מאופיינים בדמי ניהול שנעים בין 0.6% ל-0.7%. את הניהול של הקופות המפעליות מבצע בדרך כלל צוות נבחר של העובדים שמקבל ייעוץ של המוסדיים שגובים עבור הייעוץ עד 0.1%.