סגור
אפליקציית ביט
אפליקציית ביט, הופכת לארנק דיגיטלי כמו המתחרה פייבוקס (צילום: שאטרסטוק)

מנובמבר: ניתן יהיה לצבור יתרות כספיות באפליקציית ביט, אך בלי ליהנות מריבית

המהלך, שלמעשה הופך את ביט לארנק דיגיטלי כמו המתחרה פייבוקס, יחסוך למשתמשים בעמלות משום שיוכלו לצבור העברות עד סכום של 5,000 שקל ולמשוך אותו בבת אחת; אך בנק הפועלים לא ציין האם היתרות ישאו ריבית; המתחרה פייבוקס מציעה ריבית של 3% על היתרות

בנק הפועלים הודיע הבוקר (חמישי) על עדכון באפליקציית התשלומים ביט. השינוי המרכזי ייכנס לתוקף בנובמבר ויאפשר לצבור יתרות כספיות בתוך האפליקציה – פיצ'ר שלא היה קיים עד כה. עם זאת, הבנק לא התייחס האם היתרות ישאו ריבית, בדומה למתחרה פייבוקס, שמציעה כיום ריבית של 3% על היתרות.
משמעות המהלך היא שבבנק הפועלים מתכננים להפוך את ביט, ששולטת ב-90% מהעברות הכספים בין אנשים פרטיים בישראל, לארנק דיגיטלי, ולא רק לצינור נוח להעברת כספים.
השינויים מהווים מהלך אסטרטגי שיאפשר לבנק הפועלים לשמר את אחיזתו בשוק ההעברות הדיגיטליות בישראל, תוך ניסיון להגדיל את הפער מפייבוקס גם במספר המשתמשים ולא רק בהיקף ההעברות.
כרגע, הבשורה הצרכנית היא בעיקר האפשרות לחסוך בעמלות: לקוחות שמקבלים ההעברה דרך ביט מחויבים בחלק מהבנקים בעמלה על כל העברה שנכנסת לחשבונם. כעת, אותם לקוחות יוכלו לצבור את ההעברות בסך של עד 5,000 שקל בארנק הדיגיטלי, ולמשוך אותן בפעימה אחת לחשבון, וכך לחסוך בעמלות.
עוד חידוש שיגיע עם גרסת ביט החדשה הוא אפשרות חיפוש נרחבת יותר בהיסטוריית העברות הכספים, לצד אזור ייעודי חדש לניהול קבוצות איסוף כספים – מהלך שעד כה היה ייחודי בעיקר לפייבוקס. בביט עדיין לא ברור אם היתרה שתצטבר במסגרת הקבוצות תישאר קבוצתית, בדומה למתחרה.
המהלך האחרון ממקם את ביט, מבחינת אופי הפעילות שהיא תציע, לא רחוק מפייבוקס, ששמרה עד כה על ייחודיות בהיותה האפליקציה שמאפשרת צבירת כספים נושאי ריבית ויצירת קבוצות לאיסוף משותף של תשלומים – מה שתרם לפופולריות שלה בקרב קבוצות מסוימות, ביניהן הורים צעירים. בינתיים, אפליקציות התשלומים נערכות להתחיל לגבות החל מהשנה הבאה עמלות על העברות מלקוחות בהיקף של יותר מ-25 אלף שקל, לאחר שבנק ישראל פירסם לפני מספר חודשים קול קורא בנושא.
שוק התשלומים בישראל עומד בפני שינוי משמעותי, לאחר שביוני האחרון נכנס לתוקף חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלומים. החוק מאפשר לגופים פיננסיים שונים להתחבר למערכות התשלומים בישראל ולהציע שירותים שונים, ביניהם העברות תשלומים.
אחד השינויים המרכזיים שקבע החוק הוא קישוריות בין אפליקציות בעלות היקף פעילות גדול - הגדרה שכרגע חלה רק על ביט. המשמעות היא שביט מחויבת לאפשר העברת כספים לפיייבוקס, בשונה מהמצב עד כה לפיו ניתן להעביר כסף דרך האפליקציה רק למשתמשים אחרים של אותה אפליקציה. צעד זה יסייע לשחקנים חדשים להיכנס לענף, ולכן ניתן לראות את המהלך של ביט ככזה שמנסה להקדים תרופה למכה, ולמצב את מעמד האפליקציה כארנק דיגיטלי.