סגור
סניף רמי לוי ב רחוב בן יהודה ב תל אביב
סניף של רמי לוי (צילום: שאול גולן)

קופות ברחבי הארץ הפסיקו לפעול לזמן קצר - בעקבות עומס במערכות Hyp

בחברת שירותי התשלום, שבין לקוחותיה רמי לוי, יוחננוף וסופר-פארם, אמרו כי בעקבות עומס לא התאפשר תשלום בחלק מהקופות שהיא מנהלת בשעות 13:25-13:33; זו התקלה השנייה שנרשמה השנה במערכות החברה. Hyp: "עומס חריג שגרם לאיטיות, בשום שלב לא נעצרה הפעילות"

עומס חריג במערכת ניהול הקופות של חברת שירותי התשלום Hyp הביא לעיכובים בתשלום בקופות של לקוחות החברה לזמן קצר היום (ו') בשעות הצהריים.
ב-Hyp, שעוסקת בשירותי סליקה, ניהול קופות ומסופים וחשבוניות דיגיטליות, מסבירים שכתוצאה מהעומס, לא התאפשר תשלום בחלק מהקופות שהיא מנהלת בשעות 13:25-13:33, אך לאחר מכן הקופות שבו לפעול כרגיל. עם זאת, לקוחות שנכחו בסניף רמי לוי בשכונת תלפיות בירושלים דיווחו שהתקלה נמשכה פרק זמן ארוך יותר, עד לסביבות השעה 14:00.
בחברה מעריכים שהסיבה לעומס החריג על שרתי החברה נובעת מכך שזהו יום שישי האחרון של אוגוסט. בנוסף, לאור ביטולי הטיסות יש הסטה של צריכה מחו"ל לארץ, ולכן יש עלייה בהיקף הרכישות. העלייה הזו, בשילוב סף הרגישות של המערכת, שבחברה טוענים שחודד לאור איומי הסייבר שהתגברו בשנה האחרונה, הם שהביאו לעיכוב בעבודת המערכת ולכשלים בתשלום בקופה.
זו לא הפעם הראשונה שהמערכת של Hyp קורסת השנה. בחברה אומרים שתקלה דומה התרחשה פעם אחת בלבד ב-2024, באחד מימי חמישי שלפני חג.
לא ברור האם התקלה הורגשה בכל הקופות שמנוהלות בידי Hyp. בין לקוחותיה המרכזיים, פרט לרמי לוי, גם יוחחנוף, ביטוח ישיר, ארומה, וולט, סופר-פארם וקופת חולים מכבי.
Hyp, בניהולו של המנכ"ל אוהד מימון, היא חברה אחות של חברת כרטיסי האשראי Max, ומוחזקת בידי כלל החזקות.
Hyp בתגובה: "עקב מספר חריג של עסקאות שנוצר היום בשעה 13:25 נוצר עומס על המערכת שגרם לאיטיות בפעילותה למשך דקות בודדות. בשום שלב לא נעצרה הפעילות".