סגור
שגית דותן מנכ"לית מקס
שגית דותן מנכ"לית מקס (צילום: אורן דאי)

שגית דותן תמונה למנכ"לית חברת כרטיסי האשראי מקס

דותן המכהנת כסמנכ"לית לקוחות פרטיים בחברה תחליף את רון פאינרו שעובר לנהל את הקבוצת הרכב מאיר; לאחר המינוי יעמדו בראשות החברה שתי נשים, שכן היו"ר היא מיה ליקוורניק

שגית דותן תמונה למנכ"לית מקס, כך החליט דירקטוריון חברת חברת כרטיסי האשראי. דותן (48) מכהנת בשמונה השנים האחרונות כחברת הנהלה בחברה. בתפקידה הנוכחי היא מכהנת כסמנכ"לית לקוחות פרטיים, ולפני כן כיהנה כסמנכ"לית מכירות שירות ודיגיטל של החברה.
דותן תחליף בתפקיד את רון פאינרו. לפני כשבועיים נחשף ב"כלכליסט" כי פאינרו החליט לעזוב את תפקידו לאחר קדנציה של 8 שנים לטובת תפקיד מנכ"ל קבוצת הרכב מאיר.
דותן נחשבה לאחת המועמדות המרכזיות להחליפו, ותוך זמן קצר הוחלט אכן על מינויה לתפקיד. לפני תפקידיה במקס היא כיהנה כסמנכ"לית שירות ותהליכים עסקיים בנייר חדרה, סמנכ"לית שירות ומכירות בחברת "תקשוב" ומנהלת כספים בחברת טבע מדיקל.
מקס נמצאת בשליטת כלל אחזקות (הבעלים של כלל ביטוח). לאחר המינוי יעמדו בראשות החברה שתי נשים, שכן היו"ר היא מיה ליקוורניק.
את המחצית הראשונה של שנת 2024 סיימה MAX עם רווח נקי של 140 מיליון שקל (ירידה של 3.5% לעומת התקופה המקבילה, בנטרול השפעות חד־פעמיות) ותשואה על ההון של 14.8%.
דותן נכנסת לתפקיד בתקופה מאתגרת. חברות כרטיסי האשראי חשופות למצב המשק - האטה בצריכה ובצמיחת המשק מהווה איום על תוצאותיהן הן בהכנסות משימוש בכרטיסי אשראי והן ביכולת הלקוחות לפרוע את הלוואותיהם.
מצד שני, מקס היא החברה היחידה שאין סביבה אי־ודאות בנוגע לבעל השליטה. בנק דיסקונט מחויב למכור את חברת כרטיסי האשראי כאל שבשליטתו בשנים הקרובות, ואילו ישראכרט היא חברה ללא גרעין שליטה, שמקבלת גם בימים אלה הצעות לרכישתה, שעשויות להבשיל לכדי השתלטות עליה.
הזדמנות ואתגר אסטרטגי שיעמוד לפתחה של דותן קשור ביוזמה של בנק ישראל לייצר תנאי רישיון בנקאי מקלים, שיאפשרו לחברות כרטיסי האשראי לגייס פיקדונות מלקוחותיהן. עם זאת במקרה של מקס הדבר גם יצריך שינוי נוסף בחקיקה שיאפשר לקבוצה העוסקת בביטוח לקבל גם פיקדונות, דבר שכיום אסור לפי החוק. על מקס יהיה לפעול לכך שגם חוק זה ישונה, אחרת למתחרותיה עשוי להיות יתרון משמעותי על פניה.
המינוי של דותן צריך לקבל את אישור הפיקוח על הבנקים.