סוכנות הביטוח פרופיט נגד הפניקס: "התנהלות בריונית, מנסה לחנך ולאלף את הסוכנים"
סוכנות הביטוח פרופיט נגד הפניקס: "התנהלות בריונית, מנסה לחנך ולאלף את הסוכנים"
הסוכנות הגיבה במכתב עו"ד להחלטת הפניקס לבטל את שיתוף הפעולה העסקי: "הודעתה מנוגדת להוראות הדין והרגולטור, ואף עשויה להיחשב כעבירה פלילית לכאורה". הפניקס: "אנו רואים את טובת החוסכים לנגד עינינו"
סוכנות הביטוח הענקית פרופיט תוקפת את הפניקס - לאחר שחברת הביטוח, בהובלת מנהל חברת הגמל שלה אור חרוש, הודיעה לסוכנות (המנהלת כ-50 מילארד שקל) כי היא מסיימת את שיתוף הפעולה העסקי עמה החל מסוף החודש. ההחלטה נחשפה בשבוע שעבר בכלכליסט.
במכתב התראה שנשלח מעורך הדין גיא גיסין שמייצג את פרופיט - הסוכנות שבבבעלות אסף בנאי ושלומי אלברג (40% כל אחד) - נכתב כי הפניקס "עושה שימוש ציני בלקוחותיה על מנת לחנך את הסוכנים העצמאיים בשוק". זאת במטרה להבהיר להם כי אם ייבחרו להוציא את לקוחותיהם מהפניקס הם מסתכנים בכך שחברת הנכסים הגדולה בישראל שמנהלת יותר מ-400 מיליארד שקל תפסיק לעבוד איתם באופן כולל.
הסוכנות אף פנתה לרשות שוק ההון כדי שזו תמצה את זכויותיה מול התנהלותה של הפניקס. היא גם מנסה לגייס את לשכת סוכני הביטוח במאבקה נגד חברת הביטוח.
הפניקס טענה כי סוכני הביטוח שעובדים תחת פרופיט החלו להעביר את לקוחות הפניקס למתחרות, תוך שהם מנצלים את התשואות הנמוכות יחסית של הפניקס מתחילת השנה. מהלך זה של העברת לקוחות מחברה לחברה תוך זמן קצר מכונה בעגה המקצועית "טוויסטינג" ופוגע בחברות הביטוח.
הפניקס היא החברה הראשונה שיוצאת מול הנוהג האמור בהחלטה על ניתוק הקשר העסקי עם אחת מהמפיצות הגדולות של מוצריה. על פי הערכות היקף הלקוחות שפרופיט העבירה להפניקס מגיע ל-10 מיליארד שקל.
במכתב ההתראה ששלחה פרופיט להפניקס נאמר עוד כי "בבסיס הודעת הפניקס, עומדים מניעים פסולים. באמצעות הודעתה, מבקשת הפניקס לחנך ולאלף את סוכני הביטוח – כך שיהיו נאמנים אליה בלבד ולא למבוטחים, להקשות ולמנוע מעבר של לקוחות מהפניקס למתחרים וזאת על אף תוצאותיה ודירוגה הנמוך של הפניקס אל מול המתחרים".
על פי פרופיט, "הודעת הפניקס, מנוגדת להוראות הדין, לחוזרים והנחיות של המפקח על הביטוח, ואף עשויה להיחשב כעבירה פלילית לכאורה. הפניקס, בהתנהלותה הבריונית והכוחנית, פועלת בניגוד מוחלט לדין ולחובות החלים עליה. לא זו אף זו – התנהלות זו פוגעת בראש ובראשונה במבוטחי הפניקס".
עוד מציינת הסוכנות כי מדובר בסדרת חינוך שמעבירה הפניקס את פרופיט לאחר שבעליה סירבו למכור את הסוכנות להפניקס בשנתיים האחרונות.
מהפניקס נמסר: "אנו רואים את טובת החוסכים לנגד עינינו. לקוחות פרופיט ימשיכו ליהנות מהשירות המצוין של הפניקס ככל לקוחות הפניקס. ליתר הטענות המופרכות במכתב, הפניקס תשיב באופן ענייני באמצעות באי כוחה".