מדד השירות של חברות הביטוח: שלמה בלטה לרעה בביטוחי הרכב, מיטב במקום האחרון בפנסיה
מדד השירות של חברות הביטוח: שלמה בלטה לרעה בביטוחי הרכב, מיטב במקום האחרון בפנסיה
על פי מדד השירות השנתי של רשות שוק ההון לשנת 2022, AIG קיבלה את הציונים הגבוהים ביותר בתחום ביטוחי הבריאות, הסיעוד והתאונות האישיות. ביטוח חקלאי, הפניקס ושומרה בלטו לטובה בתחום ביטוח החובה לרכב, וליברה בלטה בביטוח מקיף וצד ג'. את מדד ביטוחי הדירה הובילה הפניקס
AIG כיכבה בתחום ביטוחי הבריאות, הפניקס בלטה בתחום ביטוח החובה לרכב - אלו הן רק חלק מהתוצאות של מדד השירות של רשות שוק ההון לשנת 2022 שהתפרסם היום (ב'). כבכל שנה גם השנה בחן המדד את רמת השירות של חברות הביטוח והחיסכון הפנסיוני.
בתחום ביטוחי הבריאות, הסיעוד והתאונות האישיות מי שבלטה לטובה היא חברת AIG שקיבלה את הציונים הגבוהים בתחומים אלה, ושמרה על מקום טוב באמצע בתחומי הביטוח האחרים.
בתחום ביטוחי החובה לרכב, שהתייקרו בעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות, 3 החברות שהובילו את מדד השירות הן ביטוח חקלאי והפניקס (שהצטיינו במיוחד בשיעור תשלום תביעות) וחברת הביטוח שומרה שקיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין החברות על מיעוט תלונות ציבור.
לעומת זאת, את הציון הנמוך ביותר בפרמטר זה קיבלה חברת הביטוח שלמה, שבלטה במיוחד לרעה בזמן המענה הטלפוני, שעמד בממוצע בחברה על יותר מ-5 דקות המתנה לשיחה (הממוצע מתייחס גם לביטוח מקיף ודירה).
בתחום הביטוח המקיף לרכב וביטוח צד ג' 3 החברות המובילות הן ליברה, שמעבר לציון הגבוה ביותר בשימוש בכלים דיגיטליים, הצטיינה גם בשיעור תשלומי התביעות ומהירות הטיפול בהן. לצידה בלטו גם ביטוח חקלאי, שהצטיינה בזמן המענה הטלפוני ומגדל. גם בתחום זה שלמה ביטוח דורגה במקום האחרון, ובלטה לרעה במיוחד במהירות הטיפול בתביעות.
הפניקס הובילה במתן שירות את תחום ביטוחי הדירה, בעוד שמנורה הייתה במקום האחרון. בביטוחי הבריאות AIG הייתה במקום הראשון ומגדל באחרון.
מדד השירות כולל גם התייחסות לשירות הניתן על ידי קרנות הפנסיה השונות. במקום הראשון בפנסיה דורגה מנורה מבטחים ששיפרה את הדירוג שלה משמעותית מהשנה שעברה והצטיינה במיוחד בזמני המענה הטלפוני. לעומת זאת, במקום האחרון דורגה מיטב, שקיבלה את הציונים הנמוכים ביותר על תלונות הציבור ושביעות רצון של לקוחות. במדד קופות הגמל בלטה ילין לפידות, שזו השנה התשיעית ברציפות נמצאת במקום הראשון. במקום האחרון נמצאה אנליסט, שבלטה לרעה במיוחד במענה הטלפוני.