בלעדי לכלכליסט
אפליקציית המסרים הבינ"ל Kik תיסגר. המשתמשים יועברו לפלטפורמות חלופיות
מרכז הפיתוח של חברת הקריפטו Kin שבבעלותה מעסיק 70 עובדים בישראל, והם קיבלו הודעה על סגירתו; למרות שהחברה הצליחה בגיוסים שביצעה, המטבע הווירטואלי שלה נסחר כיום בשווי של 0.000012 דולר; Kik לא הגיבה לפניית כלכליסט
- ניו זילנד תהיה חלוצה בתשלומי שכר במטבעות וירטואליים
- מטבעות וירטואליים בשווי 32 מיליון דולר נגנבו מבורסת קריפטו ביפן
- פייסבוק תשיק מטבע דיגיטלי משלה בתחילת 2020
קיק עצמה נוסדה ב-2009 על ידי קבוצה של סטודנטים קנדים ואפליקציית המסרים שלה שוחררה ב-2010, ורשמה מיליון משתמשים בתוך שבועיים. ב-2017 לאחר מספר סבבי גיוס, האחרון שבהם לפי שווי של מיליארד דולר, החליטו בחברה לפנות להנפקת מטבע ראשונית (ICO) בה גייסו 98 מיליון דולר. ב-2018 שוחרר המטבע הווירטואלי Kin, במטרה ליצור מודל עסקי שאינו מבוסס פרסומות עבור חברות שפועלות באינטרנט ולהוות אלטרנטיבה לפרסום בפייסבוק ובגוגל, למשל. על אף ההצלחה בגיוס, המטבע של Kin חווה מאז ירידת שווי משמעותית והיום הוא נסחר בשער של 0.000012 דולר.
בהקשר זה יש לציין כי ביוני האחרון הגישה רשות ני"ע האמריקאית (SEC) תביעה נגד חברת קיק בטענה שהאחרונה ביצעה הנפקת מטבעות לא חוקית, זאת משום שלא ביצעה רישום של ההנפקה למשקיעים אמריקאים כמתחייב בחוק. בנוסף טענה ה-SEC כי הגיוס כולו בוצע על מנת להזרים כסף למוצר הדגל של החברה - אפליקציית המסרים. המטרה עליה הצהירה קיק בעת הנפקת המטבע הייתה שימוש בטוקן הייעודי על מנת לאפשר למשתמשי האפליקציה שלה "העברת ערך" ביניהם. מנגד טענו ב-SEC כי המשקיעים לא קיבלו את מלוא המידע על מצב החברה בעת ההנפקה.
הפעילות הישראלית של החברה מבוססת על רכישה של חברת ראונדס ((Rounds), שפיתחה פלטפורמת וידיאו צ'ט. פרטי העסקה לא נמסרו בזמנו, אך כלכליסט פרסם שהיא נעשתה במזומן ובמניות ושוויה המוערך הוא כ-60–80 מיליון דולר.
כיום ממוקמים עובדי החברה בישראל במשרדי לאבס בשרונה. בדצמבר האחרון פורסם בכלכליסט כי קין חתמה על חוזה לשנתיים, במסגרתו תשלם 4 מיליון שקל עבור 400 מטר בקומה ה-60 של המגדל.
בין המשקיעים של החברה הקנדית ניתן למצוא את טנסנט (Tencent), ענקית התוכנה הסינית ובעלת WeChat, שהיא אפליקציית המסרים הפופולרית ביותר בסין, קרן ההשקעות Union Square, ו-Spark Capital.
בשיאה, ב-2016, הגיעה האפליקציה ל-300 מיליון משתמשים. היא מעולם לא זכתה לפופולריות בישראל, אבל הייתה נפוצה בקרב בני נוער בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה.
החברה לא הגיבה לפניית כלכליסט.