רפאל והתעשייה האווירית בונות על רחפני התאבדות
בשעה שצה"ל מתנסה בשילוב רחפנים ביחידות הלוחמות, חברות הנשק הישראליות עומלות על פיתוח כלי המשחית החדשים
שני הרחפנים נושאים ראש נפץ שמבוסס על יכולות אימון רסס רגיל, אך הטסתם אל היעד מאפשרת שליטה במוקד הפיצוץ לצורך הסבת נזק מרבי. שתי חברות הנשק הטמיעו את אלמנט הרסס הקטלני ברחפנים עצמם כדי לוודא שלצד הפיצוץ יהיה מנגנון נוסף שיבטיח פגיעה במטרה.
ההבדל הניכר ביותר בין שני הרחפנים הוא בעיצובם. הרחפן של התעשייה האווירית המבוסס על ארבעה רוטורים מסורתי יחסית, בשעה שרחפן פיירפליי של רפאל, המכונה גם מעוז, שונה מהמקובל בשוק. לפיירפליי יש צורה דמוית גליל שבחלקו העליון שלובים שני רוטורים זה מעל זה.
"הצורה ודרך הפעולה של המנוע דומות לפעילות טיסה של מסוק", הסביר ראש מינהלת מערכות נשק טקטי מדויק ברפאל צ' מרמור, שאמון על פיתוח הרחפן ההתקפי. "יכולות הטיסה שלו גבוהות גם בתנאי מזג אוויר קשים כמו רוחות עזות וגשמים. החסינות הזו מאפשרת להטיס אותו במקומות שרחפנים אחרים לא יכולים לטוס".
לטענת רפאל, הפעלת הרחפן אינה דורשת הטסה מצד המפעיל אלא רק הכנסת יעד לאיסוף מודיעין או לתקיפה. "המערכת יודעת לתקוף גם מטרה דינמית כמו רכב
שנמצא בנסיעה, אופנוע או אדם שנע רגלית", אמר מרמור. "המערכת מתבייתת על המטרה ותוקפת אותה גם אם היא נעה וגם אם היא סטטית. המערכת מסוגלת להכניס את הרחפן דרך חלון בית, או להתפוצץ על החלון במידה והוא חסום כדי לפגוע במי שמאחוריו".
הרחפן של רפאל, ששיווקו צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2019, יגיע עם מארז נשיאה ייעודי ללוחמים שכולל שלושה רחפנים, סוללות, מטענים ומרכז בקרה. לדברי רפאל, לפיירפליי ממתינים לקוחות רשומים ברחבי העולם. גם רותם של התעשייה האווירית כולל יכולות נפץ ושוטטות, וכן תכנון ייעודי להתקפלות ופתיחה מהירים שמיועדים לכוחות רגליים. בתעשייה האווירית מתכננים לפי דיווחים למסור דגמים ראשונים של רותם לצה"ל.