$
מכשירים ומדריכים

כישלון הסרפס של מיקרוסופט: המספרים המלאים נחשפו

התגלה היקף ההפסדים שגרמה לענקית האמריקאית כניסתה אל תחום הטאבלטים: מכירות הסרפס הכניסו 852 מיליון דולר ואפילו לא כיסו את הוצאות שיווק המוצר. הורדת המחירים שביצעה החברה תעלה לה 900 מיליון נוספים

נמרוד צוק 15:1931.07.13

נתונים שפורסמו אתמול חושפים את היקפו המדויק של כישלון מיקרוסופט בזירת הטאבלטים: הכנסות החברה ממכירות הסרפס פרו והסרפס RT מאז השקת הדגם הראשון בסתיו ועד ל-30 ביוני הסתכמו ב-852 מיליון דולר בלבד, כך הצהירה החברה בדו"ח השנתי שלה לרשות לניירות ערך בארה"ב.

ממספר זה יחד עם מחירי המוצרי ניתן לגזור היקף מכירות של 1.7 מיליון יחידות, ונתח של 4.4% בלבד מכלל ההכנסות של חטיבת מוצרי ווינדוס בחברה.

 

זול לצרכן, יקר למיקרוסופט

 

בסוף השבוע האחרון אמר מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר כי קצב המכירות של הסרפס איטי יותר מתחזיות החברה וכי היא ייצרה כמות גדולה מדי של יחידות, דבר שאילץ אותה להוריד את מחירי דגם ה-RT ב-30% במטרה להאיץ את קצב המכירות. המהלך הזה צפוי לעלות לה בהפסד של 900 מיליון דולר. בנוסף, החברה הגדילה את הוצאות הפרסום שלה בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב-30 ביוני בכ-898 מיליון דולר במטרה לקדם את מכירות ווינדוס 8 ומוצרי סרפס.

 

מחשב הסרפס פרו מחשב הסרפס פרו

 

מכירות מכשירי האייפד באותה תקופה, לשם השוואה, עמדו על 57 מיליון יחידות. על פי נתוני IDC, נתח השוק של הסרפס עמד ברבעון הראשון של 2013 על 1.8% בלבד.

 

אסוס: אין עתיד ב-RT

 

מכה נוספת לדגם ה-RT של הסרפס הגיעה אמש מכיוון אסוס, כאשר יו"ר החברה ג'וני שי אמר בראיון לבלוג All Things D כי הפלטפורמה אינה נראית מבטיחה, וכי החברה מתכוונת למקד את קו הטאלבטים מבוססי החלונות שלה במוצרים שמבוססים על חומרת אינטל ו-ווינדוס 8.

 

ההצהרה מצטרפת למהלכים דומים של יצרניות חומרה אחרות, כגון לנובו שהפסיקה למכור את טאבלט Yoga 11 מבוסס ה-RT או Dell שנאלצה להוריד את מחירי ה-XPS 10 באגרסיביות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x