ביז סטון: פייסבוק צריכה לאפשר לגולשים להיפטר מהפרסומות
מייסד טוויטר טען שעל הרשת החברתית להחיל מודל Freemium, במסגרתו יוכלו גולשיה להימנע מפרסומות ותכנים שיווקיים בפיד שלהם תמורת תשלום סמלי של עשרה דולר לחודש
- באנו לשנות ואיבדנו עניין
- יאהו מכניסה את בלוגי הפורנו בטאמבלר לגטו מקוון
- מרקל: גוגל, פייסבוק ומיקרוסופט, מה אתן עושות עם המידע שאספתן?
לפי דיווח של The Next Web, סטון טען כי פייסבוק משכה אותו בתחילה כפי שמשכה משתמשים רבים אחרים, אולם לאחר שראה שהרשת החברתית מוכנה לאמץ כל מקור הכנסה אפשרי - למשל, איסוף מידע ושיתופו עם מפרסמים - וחוויית השימוש שלו השתנתה, הבין כי השימוש בפייסבוק מיותר למדי עבורו.
סטון כתב בבלוג שלו שהוא חזר להשתמש בפרופיל שלו בפייסבוק לאחר ששכר עובדים שעבדו בפייסבוק קודם לכן, עבור הסטארט-אפ שלו, Jelly. לפי TNW, סטון נעזר בעובדים כדי להתאים אישית את הגדרות החשבון שלו, מה שמעיד על חוויית שימוש מורכבת ומסורבלת מבעבר.
"אנשים שבאמת אוהבים את פייסבוק ויכולים להרשות לעצמם צריכים להיות מסוגלים לגלוש ללא פרסומות, אולי בתוספת תכונות מיוחדות אחרות", כתב סטון. "אם רק 10% מהגולשים יסכימו להרשם, זה רווח של עשרה מיליארד דולר לחודש, רווח לא רע". סטון הדגים את המודל דרך אתר פנדורה, אשר רווחיו צמחו בשנה האחרונה ב-114% הודות לאותם לקוחות משלמים, שפשוט רוצים לגלוש ללא פרסומות.