טוויטר פולשת לזירה של אינסטגרם; תשיק כלי פילטרים לתמונות
התכונה החדשה תאפשר לגולשי הרשת החברתית לשפר, לשפץ ולהעשיר את התמונות שלהם בפילטרים למיניהם. היא תושק כחלק מחילופי המהלומות בין פייסבוק ואינסטגרם לבין טוויטר בכל הנוגע לשיתוף תמונות
טוויטר פולשת לזירה של אינסטגרם: הרשת החברתית טוויטר צפויה להשיק בקרוב פילטרים לתמונות שמועלות אליה, במטרה להגביר את התחרותיות שלה מול השירות החברתי שרכשה פייסבוק. כך דיווח אמש בלוג הטכנולוגיה של הוול סטריט ג'ורנל, All Things D.
- הקונגרס האמריקאי: יש לסגור את כל חשבונות הטוויטר של חמאס
- שוברים את חומות אסד: גוגל וטוויטר עוקפות את חסימת הרשת בסוריה
- בועת האפליקציות: כחצי מרווחי השוק מתחלקים בין 25 מפתחים בלבד
אף שהן לא נתפסות כמתחרות ישירות, טוויטר הינה שחקן בולט בתחום פעילותה של אינסטגרם - שיתוף תמונות ממכשירי מובייל - והחברה השקיעה בעבר משאבים ניכרים על מנת לשפר את יכולותיה בנושא. בין השאר, יצרה פייסבוק אפשרות להעלות ולשתף תמונות ישירות דרכה, בלי צורך להיעזר בשירותי צד ג', וכן לצפות באלבומי התמונות שהועלו
כעת, מדווח All Things D מפי מקורות המכירים את הנושא, צפויה טוויטר להשיק עדכון לאפליקציית המובייל הרשמית שלה שתאפשר לצרף פילטרים לתמונות שמועלות לשירות. העדכון צפוי להיות זמין לפני סוף השנה, ככל הנראה לקראת חג המולד - בדיוק בזמן לצלם את רגעי קבלת המתנות המרגשים. הוא נמצא בבדיקה בימים אלו וב-All Things D משערים שהתמונות הרבות שיו"ר טוויטר, ג'ק דורסי, פרסם בחשבונו מקורן בכלי החדש. מטוויטר לא נמסרה תגובה.
אינסטגרם יורה בטוויטר
הדיווחים על השדרוג הצפוי לחוויית הצילום בטוויטר מגיעים אחרי שביום רביעי פגעה הנהלת אינסטגרם בפונקציונליות שיתוף התמונות בטוויטר, כך שמעתה תמונות שמשתפים משתמשי אינסטגרם בטוויטר יוצגו כשהן חתוכות ונראות פחות טוב.
“אנחנו רוצים לכוון את המשתמשים למקום שבו התוכן חי", אמר מנכ"ל אינסטגרם קווין סיסטרום, בוועידת לה-ווב בפריס. “איפה יוצרים אינטראקציה עם תמונת אינסטגרם? אנחנו רוצים שזה יקרה ב-Instagram.com כי שם חוויית המשתמש טובה יותר".
המהלכים ההדדיים של שני השירותים מתגבשים והולכים למה שכבר כונה באתרי טכנולוגיה בחו"ל כ"מלחמת הצילומים". תמונות הפכו זה מכבר לכלי אינטראקציה מרכזי ברשתות החברתיות.
מלחמת הצילומים
פייסבוק, שקנתה את אינסטגרם לפני פחות משנה, זכתה לשדרוג מוחשי בכמות האינטראקציה של הגולשים בזכות שיתוף תמונות אינסטגרם בפיד שלהם. כעת, כך נראה, מנסה החברה למנוע מטוויטר מליהנות מאותן הטבות.
התגובה של טוויטר נועדה לשפר את מעמד האפליקציה שלה בתחום הצילום, שמבחינה טכנולוגית נמצאת בפיגור ניכר מאחורי אינסטגרם. לחברה יש אמנם יתרון במספר המשתמשים ובשימושים מגוונים שחורגים מעבר לשיתוף תמונות.
ואולם, אינסטגרם רושמת נפחי שיתוף תמונות עצומים וזוכה כמובן לגב חזק מפייסבוק שבמקרה של משבר לא צפוי תמיד יכולה לשלב את השירות בצורה עמוקה יותר עם הרשת החברתית.