מנכ"ל Webbing: "כשנוסעים לחו"ל - הצורך בניידות גדל"
נועם לנדו, אחד המייסדים של החברה, מעריך שיהיה קשה להצליח בשוק בארץ ("הוא מוגבל"), אבל מאמין שהלקוחות מחפשים גלישה נוחה יותר מחוץ לישראל
Webbing, שמייסדיה מגדירים אותה כ"ספקית דאטה", הוקמה ב-2009 על ידי צמד היזמים נועם לנדו ויניב אלרון, במטרה להציא פתרונות גלישה בחו"ל, בעיקר לאנשי עסקים, בעלויות נמוכות יותר מאלו שקיימות כיום.
"כשאתה טס לחו"ל, כל ההרגלים שלימדו אותך בארץ - להיות מחובר בכל מקום וכל הזמן - לא עובדים", אומר לנדו, שמשמש כמנכ"ל החברה. "טכנית אמנם אין בעיה לגלוש בחו"ל עם המודם הישראלי, אבל המחירים לא פרופורציונליים - בין 20 ל-40 שקלים למגה-בייט. גלישה ממוצעת במחשב נייד עם 50 מגה-בייט, זה עלול לעלות מאות רבות של שקלים ביום. אנחנו מאמינים שאפשר לתת מענה לאותו נוסע שטס לחו"ל, ושדווקא שם הצורך בנייידות גדול יותר מבארץ".
בחברה יש עשרה עובדים והיא נמצאת בשליטת נטוויז'ן, שרכשה ביולי 51% מהאחזקות בה (49% הנותרים נמצאים בידי המייסדים). יש לה הסכמים עם 30 מפעילי סלולר, והיא מאפשרת לגלוש בצפון אמריקה ואירופה, וכן בסין והודו. בנוסף, מוכרת החברה את מוצריה לשימוש בישראל, בצירוף חבילות גלישה של אורנג' ופלאפון.
לדברי לנדו, החבילות שמספקת Webbing משתלמות יותר מעבודה ישירה עם מפעילי סלולר מקומיים במדינת היעד: "אם, לדוגמה, אתה טס לארה"ב, אתה צריך לחפש מפעיל סלולרי שתומך ב-SIM, ולא כולם שם עושים את זה. אז אתה צריך לבדוק אילו חבילות הם מציעים, כמה הם גובים על כרטיס הסים, וגם להתאים את עצמך לחבילה שלהם. איש עסקים לא טס בשביל לחפש פתרון לאינטרנט, הוא טס בשביל לעבוד. אנחנו מביאים פתרון שיוצא ישירות מפה. לא משנה מי המפעיל, הוא רוצה את הנוחות והנוחות היא קריטית".
אתם פועלים רק בשוק הישראלי?
"אנחנו קודם כל רוצים להצליח פה. אנחנו גרים פה, מכירים את השוק כאן הכי טוב. צריך להצליח פה ברמה מסוימת. יכול להיות שלא נהפוך לחברת ענק בשוק הישראלי, כי הוא באמת מוגבל. אבל מרגע שנראה סימני הצלחה, ואנחנו נמצאים בכיוון הזה, נתפתח גם למדינות נוספות".