$
אינטרנט

"פרשת סטריט ויו הביכה אותנו מאוד"

פיטר פליישר, האחראי על תחום הפרטיות בגוגל, התייחס לביקורת על החברה בכנס ה-OECD בירושלים: "לא נדפוק על דלת של כל בית ונשאל את האזרחים אם אפשר לצלם אותם. זה לא הגיוני"

שי ענבל 14:3526.10.10

פיטר פליישר, סגן הנשיא של גוגל לענייני פרטיות, אומר כי פרשת איסוף המידע על משתמשים בשירות גוגל סטריט ויו "הביכה מאוד" את החברה. את הדברים אמר פליישר היום (ג') בשיחה עם עיתונאים ישראלים שארגנה גוגל ישראל, כחלק מכנס ה-OECD בנושא פרטיות המתקיים השבוע בירושלים.

 

“ברגע שגילינו שהמידע נאסף, עצרנו את כל מכוניות הסטריט ויו ובדקנו את הגורם", הבהיר פליישר, וחזר על גרסת החברה שלפיה "מדובר היה בשורת קוד שנכתבה על ידי מהנדס אחד, שגרמה לאנטנות על הרכבים לתפקד כפי שתפקדו. הודינו מיד בטעות ופרסמנו פוסט בבלוג הרשמי שלנו". כיום, הבטיח, התקלה תוקנה וגוגל אינה מלקטת נתונים אישיים באמצעות רכבי האיסוף שלה.

"עשינו טעויות בעבר, ותיקנו אותן". פליישר "עשינו טעויות בעבר, ותיקנו אותן". פליישר צילום: גיא אסיאג

 

בתשובה לשאלה בנושא מדיניות גוגל, שאוספת קודם מידע על אזרחים ועל הרגלי החיפוש שלהם, ורק לאחר מכן מאפשרת למחוק אותו, אמר פליישר כי "ברוב המקרים פשוט אי אפשר אחרת. אנחנו לא נדפוק על דלת כל בית ונשאל אותם אם אפשר לצלם אותם, אבל אנחנו מאפשרים ללחוץ על הבית במפה ולבקש להסירו. אי אפשר לדפוק על דלת של כל בית - זה לא הגיוני".

 

מלבד פרשת סטריט וויו, התמודדה גוגל בשנה האחרונה גם עם משבר גוגל באזז, שבה גילו משתמשי גוגל כי מידע שהם לא בחרו לחשוף מועבר באמצעות הרשת החברתית. לדברי פליישר, חברתו עשתה את מירב המאמצים להגיב למצב במהירות: "תוך 72 שעות תיקנו את התקלה הזאת, וזה משמעותי", הצהיר.

 

בתשובה לשאלת "כלכליסט" בנוגע למה שגוגל מתכוונת במידע שאספה עד כה, אמר פליישר כי אין לה כל כוונות לעשות שימוש כלשהו במידע, אלא למחוק אותו. עם זאת, הוא ציין כי חלק מהמדינות שבהן נאספה אינפורמציה על גולשים פתחו בחקירת הנושא, והן דורשות שהמחיקה לא תתבצע לפני מיצוי החקירה. מסיבה זו, חלק מן המידע עדיין נמצא ברשות גוגל. פליישר הזכיר שמות של מדינות שבהן המידע שנאסף כבר נמחק, כמו דנמרק, אוסטריה, אירלנד והונג-קונג.

 

"רוצים לאפשר לאנשים לשלוט על המידע"

 

"התפקיד של גוגל הוא לארגן את כל המידע שבעולם. מטבע הדברים, נושא הפרטיות הולך להיות נוכח בכל פינה", אמר פליישר, "אין עוד חברה שמשקיעה משאבים כמו גוגל בהענקת כלים לשליטה על המידע האישי ולשקיפות, אך עשינו גם טעויות בעבר ולמדנו מהן. בשנים הקרובות עוד ועוד מידע אודות אנשים יגיע לרשת, והתפקיד שלנו הוא לאפשר לאנשים לשלוט עליו".

 

פליישר ציין כי עקרונות הפרטיות של גוגל כוללים בין היתר שקיפות בתהליך איסוף המידע, והענקת כלים המאפשרים למשתמשים לבצע בחירות בנוגע למידע הנאסף עליהם והשימושים שנעשים בו.

 

בנושא השקיפות, הציג הבכיר שירותים כמו היכולת להתאים אישית פרסומות, וכן לבצע Opt-out מאיסוף מידע על החיפוש והתאמת פרסומות לפיו. בנוסף, הוצג ערוץ ביוטיוב המכיל מידע אודות מדיניות הפרטיות של גוגל. בתחום השליטה במידע, הציג פליישר כלים כמו ה-Google Dashboard, המאפשרים למשתמש לראות את המידע הנאסף עליו בשירותי גוגל שונים ולמחוק אותו. עוד ציין פליישר כי בגוגל הוקם צוות מיוחד שאחראי לנושא, הן בתחום הטכני והן בתחום הנדסת המוצר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x