$
אינטרנט

הספאם החדש - ככה זה עובד

סקירת השיטות בהן משתמשות חברות כדי לעקוף את חוק הספאם

עומר כביר 15:4601.12.09

ספאם חוקי

 

פרסומים שלא למטרות רווח – כל הודעה שמאחורי לא עומדת עשיית רווח עדיין חוקית, דבר המאפשר לגופים פוליטיים, עמותות סיוע ועוד לשלוח הודעות ספאם.

  

ספאם בתיבת הדואר – חוק הספאם מכסה רק דוא"ל, אסאמאסים, הודעות טלפון אוטומטיות ופקסים. הוא
לא אוסר על הנחת פרסומות בתיבת הדואר הפיסית. מאז כניסת החוק לתוקף, חברות רבות הגבירו את השימוש שלהן באמצעי זה

  

ספאם מתחכם

 

"צִנְתוּק" (הלחם של צלצול וניתוק) – קיבלתם שיחה ממספר לא מוכר שהתנתקה לפני שהספקתם לענות? ייתכן שנפלתם קרבן לצנתוק. אם תתקשרו בחזרה למספר, תזכו לשמוע הודעה פרסומית מוקלטת. שיטה זו לא מנוגד לחוק הספאם, וגם חוסכת למפרסמים כסף רב שכן אין הם צריכים לשלם על שיחות טלפון.

  

חבר מזבל חבר – החוק לא אוסר על שליחת הודעות פרסומיות לחברים ומכרים. כתוצאה, מפרסמים רבים מנסים ליצור תכתובות שרשרת – מיילים המכילים סיפורים מעניינים הצופנים בתוכם מסרים פרסומיים שמעודדים את מקבליהם להעביר הלאה לחברים. מיילים אלו מופצים על ידי המפרסם בתפוצה קטנה מאוד, בתקווה שהמקבלים יעבירו הלאה לחבריהם ויצרו מסר בעל תפוצה רחבה.

  

קישור באפלה – החוק לא אוסר של הפניה לאתרים שלא למטרות רווח. מפרסמים רבים שולחים מיילים לאתרים שמתיימרים לקדם מטרות חיוביות, אך שבמקביל מציגים גם פרסומות לכל דבר ועניין. שיטה אחרת הינה שליחת מייל מטעם עמותה פיקטיבית, המעודד רכישת מוצר מסויים.

 

ספאם אנושי – החוק אוסר אמנם על שיחות טלפון אוטמטיות, אך מתיר ביצוע שיחות פרסומיות באמצעות נציגים אנושיים. לכן, חברות מסוימות החליפו את ההודעה האוטומטית בטלפן אנושי.

  

ספר לי קצת על עצמך – החוק מתיר שליחת ספאם אם מקבלו מסר לשולח את פרטיו ואישורו. לכן, חברות רבות נוקטות מאמצים מוגברים על מנת לאסוף פרטים אלו. ישבתם במסעדה ובסיום החשבון נמסר לכם שאלון שביעות רצון? תקראו את האותיות הקטנות, יכול להיות שאתם מקבלים ספאם.

  

זאב בעור של כבש – אין שום דבר המונע מחברה שלה אישרתם לשלוח הודעות שיווקיות להעביר גם מסרים פרסומיים מטעם חברות אחרות. יש חברות המקיימות שיתופי פעולה, ומשלבות מסרים פרסומיים משלהן בהודעות שיוצאות מטעם חברה אחרת, אשר קיבלה את אישור הנמענים.

 

עשינו עסק – החוק מתיר פנייה חד-פעמית לנמען שהוא בית עסק. יש מפרסמים שמנצלים את ההתר זה על מנת לשלוח מסרים פרסומיים גם לכתובות דוא"ל פרטיות, תוך פנייה אליהם כאילו היו בית עסק. זאת, כנראה, מתוך תקווה להשתמש בהגנת תום לב במקרה של תביעה נגדם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x