הדעה הרווחת: "הכל חינם" נהפך לתיאוריה כלכלית
כריס אנדרסון, עורך ומייסד מגזין הטכנולוגיה Wired, העניק לגישת החינמיות של האינטרנט בסיס תיאורטי ואידיאולוגי. המבקרים טוענים שטיעוניו לא עומדים במבחן המציאות
גישת החינמיות מניעה את האינטרנט כמעט מראשיתו, אך לאחרונה זכתה לבסיס תיאורטי ולאידיאולוג רשמי. האידיאולוג הוא העורך האחראי של מגזין הטכנולוגיה הנחשב "Wired", כריס אנדרסון, שפרסם השנה את ספרו: "Free: The Past and Future of a Radical Price"
אנדרסון, הוגה תיאוריית
הביקורות על ספרו של אנדרסון התמקדו ביחסו ליצרני התוכן, שערך עבודתם עובר פיחות יחד עם שאר המחירים באינטרנט. ביקורות אחרות הצביעו על כך שבפועל, טיעוניו אינם עומדים במבחן העובדות: הפופולריות של יוטיוב, למשל, אינה עוזרת לאתר הווידיאו הענק להיהפך לרווחי.