בדיוק כמו המחיר של בזק: HOT משיקה את שירות הסיבים האופטיים
המחיר - 184 שקל בחודש בשנה הראשונה עבור מהירות 1,000 מגה, בדומה למחיר שבזק השיקה לפני כחודש. סלקום ופרטנר מציעות את השירות ב-120 שקל בחודש; החברה מפסיקה לשווק מהירות 100 מגה ומציבה סטנדרט של 200 מגה
כחצי שנה מאז הודיעה על כניסתה כשותפה בחברת הסיבים האופטיים IBC, משיקה היום (ב') HOT את שירות הסיבים שלה באופן מסחרי.
- בזק השיקה את האינטרנט על סיבים במחיר גבוה מהמתחרות
- לאחר עיכוב של שנים: בזק משיקה את שירות הסיבים האופטיים
- למה פרטנר דורשת מחיר כה גבוה על הסיבים שלה?
מהירות של עד 1,000 מגה תעלה 119 שקל בחודש ל-3 החודשים הראשונים ולאחר מכן 149 שקל בחודש, כולל ספק (HOT נט). לאחר שנה המחיר קופץ ל-169 שקל בחודש. בנוסף, שכירת מודם תעלה 20 שקל בחודש והתקנה תעלה 536 שקל (עם אפשרות חלוקה ל-36 תשלומים). עלות ההתקנה תהיה בהטבה של 50% הנחה לכבוד ההשקה עד לסוף החודש. כלומר, בשנה הראשונה תעמוד העלות החודשית על 184 שקל בחודש.
עוד הודיעה החברה כי תשדרג אוטומטית במהלך הרבעון הקרוב כ-120 אלף לקוחות המנויים כיום למהירויות של 100 ו-200 מגה, וברשותם מודם תומך, למהירות 500 מגה, וזאת ללא תוספת מחיר למשך שנה. HOT הודיעה כי לא תשווק יותר מהירות של 100 מגה, והמהירות הסטנדרטית תעמוד על 200 מגה. החברה השיקה במקביל מודם חדש שיתמוך במהירות שמציעים סיבים אופטיים, כמו גם אפליקציה ייעודית לניהול הרשת ומגדילי טווח.
כמה עולה שירות הסיבים אצל המתחרות?
פרטנר וסלקום (דרך אנלימיטד) מציעות מהירות גלישה של עד 1,000 מגה ב־120 שקל בחודש, כולל ספק ונתב וללא דמי התקנה. מהירות דומה אצל בזק תעלה 119 שקל בחודש לשנה הראשונה, בתוספת 20 שקל לנתב ועוד כ-20 שקל לספק. בנוסף, בזק גובה מהלקוח 450 שקל דמי התקנה, מחיר השקה שיזנק ביוני ל-900 שקל. כלומר, בשנה הראשונה תעמוד העלות החודשית של בזק על 184 שקל בחודש, בדומה ל-HOT.
HOT היא למעשה האחרונה מבין המתחרות שנכנסת לתחום הסיבים האופטיים. הראשונות היו פרטנר וסלקום, כאשר האחרונה מכרה את הפעילות ל-IBC (אנלימיטד) ונכנסה כשותפה. כיום מחזיקות HOT, סלקום וקרן תש"י 23.3% כל אחת מ-IBC, כשחברת החשמל מחזיקה באחוזים הנותרים. HOT הזרימה בכניסתה כ-170 מיליון שקל ל-IBC, תוך שהיא מתחייבת לרכוש כ-25% ממשקי הבית שיחוברו לתשתית. כלומר, אם IBC תפרוס תשתית בבניין בן 100 דירות, חברת הכבלים תידרש לשלם לה מראש עבור 25 מדירות אלו, בין שהצליחה להופכן למינויים משלמים ובין שלא.
IBC פרסה סיבים לכ-620 (25%) אלף משקי בית בישראל, כ-105 אלף מתוכם מנויים משלמים. פרטנר פרסה סיבים לכ-500 (20%) אלף משקי בית, כ-150 אלף מתוכם מנויים משלמים. בזק השיקה את שירות הסיבים שלה לפני כ-3 שבועות, לאחר עיכוב של שנים לאור מחלוקות מול משרד התקשורת. החברה פרסה עד כה סיבים לכ-250 אלף משקי בית (10%). ניתן לבדוק באתרי החברות אם כתובת מסוימת מחוברת לסיבים.
החברות אמנם מציגות פריסה בערים רבות בארץ, אך בפועל מדובר בשכונות בודדות בכל עיר, שכן הפריסה של החברות מתמקדת בתחילה בעיקר בבניינים רבי-קומות, שמהם החזר ההשקעה כדאי יותר. בזמן שלפרטנר אין חובה רגולטורית, IBC נדרשת להשלים פריסה של 65% ממשקי הבית בתוך 5 שנים. לאחרונה הוסרה מעל בזק חובת הפריסה הכלל-ארצית, והיא תידרש להודיע בחודשים הקרובים על אחוז הפריסה שבכוונתה להשלים, תוך שיינתנו לה 6 שנים להשלימו. באזורים שבזק לא תבחר, תוקם קרן מהכנסות חברות התקשורת שתסבסד את הפריסה.
ממשק ואפליקציה חדשה – רק ללקוחות הסיבים
במקביל להשקת שירות הסיבים, השיקה היום HOT סטרימר חדש מבוסס אנדרואיד TV, כחלק מהמעבר של החברה לספק שירות טלוויזיה גם על בסיס אינטרנט (OTT), ולא רק באמצעות כבלים. בנוסף, השיקה החברה אפליקציה בממשק חדש לשירות של HOT. עם זאת, האפליקציה החדשה תעבוד רק ללקוחות הסיבים של HOT. משמע, לקוח החברה שרוצה להיפטר מהחוטים, הכבלים והממירים בבית, מחויב להיות לקוח סיבים של החברה.
כמו כן, בניגוד למתחרותיה, HOT עדיין לא מציעה שירות catch up (צפייה בתוכניות מוקלטות, ששודרו כשבועיים אחורה). לקוחות HOT שלא מנויים לשירות הסיבים, יסתפקו באפליקציה פשוטה יותר ויהיו מחויבים כאמור להחזיק לשם כך ממיר כבלים אחד של החברה. לחברה יש כיום שירות OTT מוזל בשם נקסט TV, אך הוא לא כולל את כל התוכן שמציע השירות המלא של HOT.
חבילת טריפל הכוללת אינטרנט סיבים 1,000 מגה, טלוויזיה וטלפון תעלה 199 שקל ל-3 חודשים, ולאחר מכן 339 שקל בחודש. לאחר שנה המחיר קופץ ל-359 שקל בחודש. שירות ה-VOD עולה בנפרד 40 שקל בחודש, ועל פי החברה כולל גם את תוכני קשת, לאחר מחלוקות שנתגלעו בין הצדדים בחודשים האחרונים.