בלעדי לכלכליסט
התעשייה האווירית זכתה במכרז להקמת מרכז הסייבר הלאומי לתחבורה חכמה
ועדת המכרזים של נתיבי איילון בחרה בקבוצה בהובלת אלתא, חברת הבת של התע"א, להקמת המרכז בבאר שבע. שווי ההשקעה: 16 מיליון שקל
קבוצה בהובלת חברת הבת של התעשייה האווירית, אלתא מערכות, נבחרה כזכיין להקים ולתפעל את מרכז התשתיות הלאומי לסייבר לתחבורה חכמה בבאר שבע, המוקם בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, נתיבי איילון ומערך הסייבר הלאומי. המרכז מוקם במודל זכייני של שותפות בין המדינה לקבוצת החברות. המדינה תשקיע 8 מיליון שקל בפרויקט והחברות ישקיעו סכום דומה.
- מובילאיי תחל פיילוט שאטלים אוטונומיים בצרפת
- את מי יאשימו בבית המשפט כשרכב אוטונומי יעשה תאונה
- מי יהיה אחראי במקרה של תאונה ברכב אוטונומי?
המרכז הוא חלק מההיערכות למעבר לכלי רכב שמתקשרים עם משתמשי הדרך ועם תשתיות תחבורה כמו מערכת הרמזורים, מרכזי שליטה ובקרה, שילוט ותשתיות טעינה. בבאר שבע יעסקו בהגנת סייבר של כלי רכב פרטיים, מערכות תחבורה ציבורית, כלי רכב אוטונומיים מכל הסוגים, ותשתיות תחבורה, ויבחנו את עמידותם בפני ניסיונות השתלטות מרחוק, תקשורת רציפה וניטור סכנות עתידיות.
בנוסף ישמש המרכז לבחינה מקצועית ומתקדמת עבור חברות הייטק וסטארט-אפ בתחום האוטומוטיב, ויאפשר לרגולטור בסיס להגדרת התקינה בעולם החדש והמאתגר של תחבורה חכמה וסייבר לתחבורה.
אלתא, שהוקמה כמפעל המכ"מים הלאומי אך התרחבה בשנים האחרונות לתחום הרכב האוטונומי, פיתחה יכולות סימולציה מתקדמות לבדיקת בטיחות לכלים אוטונומיים, ויש לה ניסיון בטכנולוגיות סייבר, זיהוי חולשות רכיבי מערכת ופיתוח מערכות הגנה. שותפות לה במיזם חברת אניגמטוס, העוסקת בהגנת סייבר לכלי רכב; בומברדייה, המנוסה במעבדות בדיקה לענף הרכבות והסעת ההמונים; וחברת IBI הפועלת בתחום תשתיות וטכנולוגיות בתחום התחבורה והערים חכמות. אוניברסיטת בן גוריון תלווה את המיזם כגוף מחקר אקדמי שמהווה שותף אסטרטגי בקונסורציום.