$

30 דקות או פחות

מליו הישראלית מציגה: מאפס ליותר ממיליארד דולר בשנתיים וחצי

מתן בר כבר מכר סטארט-אפ ל-eBay, ניהל את מרכז החדשנות של PayPal בישראל והיה אחראי על פיתוח האפליקציה שלה. ואז הוא גילה שוק ענק שעדיין נשאר נאמן לתשלומים בצ'קים והסתער עליו עם סטארט-אפ חדש, שצומח במהירות מסחררת

שירות כלכליסט 18:0301.02.21

זה נראה שהעולם דוהר לתשלומים דיגיטליים, אבל במקומות רבים זה עדיין לא מורגש. בארה"ב לבדה, למשל, עוברים כ-14 טריליון דולר בשנה בצ'קים בין עסקים - והנתון הזה עזר להקמה ולצמיחה של חברת Melio הישראלית, שבתוך שנתיים וחצי הגיעה לשווי של 1.3 מיליארד דולר.

 

 

 

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן 

 

מתן בר, המנכ"ל ואחד היזמים, מכר את הסטארט-אפ הראשון שלו ל-eBay, עבד בה ולאחר מכן עבר ל-PayPal וניהל את מרכז החדשנות של החברה בישראל. הצוות שבראשו עמד פיתח את אפליקציית התשלומים של PayPal, שאיפשרה לבצע בקלות העברת כספים בין אנשים, צמחה במהירות וטיפלה בהעברות בהיקפים של מיליארדי דולרים.

 

מייסדי Melio. מימין: אילן אטיאס, מתן בר וזיו פז מייסדי Melio. מימין: אילן אטיאס, מתן בר וזיו פז צילום: מיכאל טומרקין

 

 

אחרי שעזב את התפקיד הוא חיפש הזדמנות חדשה והגיע לתשלומים בין עסקים. "ישראלים קונים באסוס, אמריקאים קונים באמזון, מעבירים תשלומים אחד לשני - והכל באופן דיגיטלי. אבל בין עסקים המעבר לדיגיטל עוד לא קרה", מסביר בר. "בעלי עסקים בארה"ב משלמים לספקים באמצעות צ'קים שהם שולחים בדואר או משתמשים במערכת מאוד בסיסית ונוראית של הבנקים".

 

לפי התוצאות, Melio הגיעה בזמן הנכון ולמקום הנכון. החברה, שקמה ב-2018 ומאפשרת לבעלי עסקים וספקים להעביר את התשלומים בצורה דיגיטלית, השלימה בשנה האחרונה (ואפילו תוך פחות משנה) שני סבבי גיוס בהיקף של 240 מיליון דולר. גם מספר העובדים צמח, מ-30 ליותר ממאתיים, החברה הגיעה לאלפי לקוחות ומטפלת בהעברות בסכומים של מיליארדי דולרים.

 

בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מסביר מה ייחודי במוצר של החברה, למה מיועד הסכום הגדול שגייסה מליו בתקופה כל כך קצרה ולאן היא עוד יכולה לגדול.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט. 

x