$
הייטק והון סיכון

יוניקורן חדש בתחום התשלומים: מליו גייסה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

החברה הישראלית שפיתחה פתרון טכנולוגי המאפשר לעסקים קטנים בארצות הברית להעביר תשלומים לספקים בצורה דיגיטלית חוותה צמיחה אדירה בשנה שחלפה בעקבות העלייה בביקוש לעסקאות המקוונות וגייסה 240 מיליון דולר רק בשנה האחרונה

מאיר אורבך 14:5925.01.21
חברת הפינטק הישראלית מליו (Melio) הודיעה היום (ב') על גיוס 110 מיליון דולר בסבב B לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, קפיצה נאה מהגיוס הקודם שלה בספטמבר 2020 אז עמד שווייה על 700 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי Coatue Management שהשקיעה בעבר בחברה כמו גם במספר חברות גדולות נוספות בישראל, כגון ראפיד וגונג. משקיעים נוספים בסבב כוללים את Accel, Aleph, American Express Ventures, Bessemer Venture Partners, Corner Ventures, General Catalyst, LocalGlobe, SalesForce. מליו נוסדה בשנת 2018 וגייסה עד היום 256 מיליון דולר, 240 מיליון דולר מתוכם גייסה בשנה האחרונה.

 

מליו תשתמש בכספים שגייסה להרחבת כוח האדם. כיום החברה מעסיקה 200 עובדים, כ-100 מהם ממוקמים בישראל והשאר במשרדי החברה בארצות הברית. החברה תגייס 300 עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה, מרביתם בישראל. בנוסף,  ההשקעה תשמש להמשך מאמצי השיווק והמכירות בארצות הברית.

 

מליו הוקמה על ידי היזמים מתן בר (CEO), זיו פז (COO) ואילן אטיאס (CTO). בר הוא יזם סדרתי בעל רקע בתחום הפינטק שמכר את הסטארט-אפ הראשון שהקים, The Gifts Project, לתאגיד eBay, וניהל בפייפאל צוות בינלאומי בתחום תשלומי P2P. פז שימש כ-VP בקרן FIMI, המתמחה ברכישת חברות והשבחתן. אטיאס עבד ב-PrimeSense שפיתחה חיישנים לזיהוי תנועות גוף ונמכרה לאפל, ומשם עבר לתפקידי ניהול בחברות אאוטבריין ו-Windward.

 

החברה פיתחה פתרון טכנולוגי המאפשר לעסקים קטנים בארצות הברית להעביר תשלומים לספקים בצורה דיגיטלית. במיוחד בתקופת הקורונה, המוצר של החברה איפשר לעסקים להתגבר על קשיי קבלת והעברת תשלומים.

 

״צמחנו בקצב מטורף בשנה האחרונה. סכומי הכסף שגייסנו בשנה הם מה שהיינו אמורים לגייס במשך שלוש-ארבע שנים", אמר מתן בר, מנכ"ל ומייסד משותף במליו, בשיחה עם ״כלכליסט״. הוא מבהיר כי כל ההון שגויס עד כה נכנס לקופת החברה ולא שימש לרכישת בעלי מניות (סקונדרי): "הכל אקוויטי, כל הסכומים הולכים לחברה לצורך הגדלת צוותי המו"פ בישראל, והמכירות והשיווק בארצות הברית".

 

גיוסי ההון הגדולים גם סייעו למליו להגדיל את מצבת העובדים שלה במהירות יוצאת דופן. "בינואר שנה שעברה היינו 35 עובדים ובינואר 2021 אנחנו כבר 200 עובדים בתל אביב ובניו יורק. אנו שואפים לגייס עוד 300 עובדים, הרוב זה לצוות הפיתוח שלנו. נשמח לגייס גם 400 עובדים אבל אני משער שזה לא ריאלי".

 

על מנת לאפשר חוויית משתמש פשוטה ותמיכה במיליארדי דולרים שעוברים במערכת, מליו בנתה תשתית טכנולוגית המתחברת לגופים פיננסיים שונים, כולל פיתוח אלגוריתמים המגנים על המערכת מפני הונאה. ״בנינו AWS (שירות הענן של אמזון - מ״א) של בנקים במקום שרתים״, אומר אילן אטיאס, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות, "החברה השיקה את המוצר שלה במאי 2019 ומאז כבר עיבדה תשלומים בהיקף של מיליארדי דולרים. החברה מבצעת את מרבית העברות הכספים בחינם, והמודל העסקי שלה מבוסס על גביית עמלה על שירותי פרימיום העוזרים ללקוחותיה בתזרים המזומנים שלהם. את החברה הקמנו לפני שנתיים וחצי ואת המוצר השקנו לפני שנה וחצי. בתוך שנה וחצי עברנו מאפס להעברה של מיליארדי דולרים דרך המערכת. המשקיעים שלנו אומרים לנו שאנחנו חברת התשלומים הצומחת ביותר בארצות הברית. גדלנו ב-2,000% בשנה".

מימין: אילן אטיאס, מתן בר וזיו פז. מייסדי מליו מימין: אילן אטיאס, מתן בר וזיו פז. מייסדי מליו צילום: מיכאל טומרקין

 

העברת תשלומים עבור סחורות ושירותים בין עסקים בארצות הברית היא עדיין ידנית ברובה וכוללת תהליכים לא יעילים, למשל שימוש בחשבוניות נייר והמחאות, המייצר זמני תשלום ארוכים. למעשה, למעלה מ -40% מעסקאות ה- B2B בארצות הברית עדיין מבוצעות באמצעות המחאות נייר.

 

"התזמון שלנו עבד לטובתנו כשעסקים רבים נדרשו לעבור לדיגיטל. בארצות הברית חלק משמעותי מהעסקים הקטנים משלמים לספקים בצ'קים. זה שוק של 14 טריליון דולר. בעולם של ריחוק חברתי קשה מאוד לאסוף צ'ק, ולכן המעבר לדיגיטל ולנהל תשלומים מרחוק הפך להיות קריטי", אומר בר. "אנחנו מערכת להעברת כספים וכל התשלומים לספקים היא דרכנו. אנחנו עוזרים לדחות תשלום ולקבל כסף גם בלי פקטורינג (רכישת חשבוניות - מ״א) או קרדיט. בארצות הברית רוב העסקים לא מקבלים כרטיס אשראי אלא צ'ק או העברה בנקאית. אנחנו איפשרנו לעסק לשלם באשראי ולהעביר את הכסף לספק בתשלום נפרד. עבור דברים כאלה גובים 2.9% מהמשלם".

 

"רוב המתחרים גובים תשלום חודשי, ואנחנו נוקטים בשיטה דומה לשירותים כמו ביט או פפר פיי שמציעים מוצר חינמי ולוקחים עמלה שהיא סכום מהעברה. זה מאוד מתאים לעסקים הקטנים שלא רוצים תשלום של מאות דולרים בחודש", הוסיף בר.

 

בר התייחס לבניית החברה בימי הקורונה: " אמנם לא פגשתי את העובדים בימי הקורונה, אבל דיברתי עם כולם. עם שלושה גיוסי כספים שכאלה שום רכישה לא עומדת על הפרק. אף פעם לא חשבתי על השווי של החברה. האמנתי שהיא תהיה ענקית. לא חשבתי שתהיה קורונה, אבל גם לא חשבתי שנהפוך ליוניקורן כל כך מהר. ידעתי שנהיה חברה ענקית משתי סיבות: השוק שאנחנו פועלים בו מטורף. 14 טריליון דולר של צ'קים ירדו לאפס בתוך כמה שנים. תחום התשלומים הדיגיטליים ממריא, תראה את ביט ופפר פיי ותראה אתרים כמו אסוס ודומיהם".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x