$
גיימריסט
הפניות גג עמוד  גיימריסט פודקאסט דסקטופ

תקלה טכנית בקונסולת הסוויץ' הולידה גל של תביעות ייצוגיות נגד נינטנדו

התקלה, שזכתה לכינוי "דריפט", גורמת לתנועות לא רצוניות בג'ויסטיק - שמתרחשות גם כאשר השחקן לא נוגע בו. בשבוע שעבר הוגשה נגד החברה תביעה ייצוגית חדשה בקנדה, והיא מצטרפת לתביעות וחקירות בארה"ב ובשורה של מדינות באירופה

עמית קלינג 20:3125.01.21

ענקית הגיימינג היפנית נינטנדו נהנית מהצלחה מסחררת עם קונסולות הסוויץ' שלה, אולם תקלה במכשיר מאיימת להפוך לבעיה גדולה עבור החברה. תקלה בשלטים שמגיעים יחד עם הקונסולה, המכונים ג'וי קון, גורמת לתנועות לא רצוניות בג'ויסטיק, שמתרחשות גם כאשר השחקן לא מזיז אותו. התקלה, המכונה "דריפט" (סחיפה, בהשאלה מעולם מרוצי המכוניות), דווחה כבר ב-2018, פחות משנה לאחר השקת הסוויץ'. התקלה הובילה בשנתיים האחרונות לכמה תביעות נגד נינטנדו בארצות הברית ובאירופה.

 

לצד תביעות פרטיות, נינטנדו ניצבת כעת מול שורה של תביעות ייצוגיות: בשלוש ממדינות ארה"ב (אילינוי, וושיגנטון וקליפורניה), בצרפת מצד ארגון להגנת הצרכן המאשים אותה ב"התיישנות מתוכננת" של החומרה שלה וכן חקירה משותפת של תשעה ארגונים להגנת הצרכן - בהולנד, בלגיה, צרפת, יוון, נורבגיה, איטליה, פורטוגל, סלובניה וסלובקיה - כך לפי דיווח של IGN. תביעה ייצוגית נוספת הוגשה בשבוע שעבר על ידי משרד עורכי דין גדול בקוויבק שבקנדה, אשר ביקש מצרכנים קנדים שנפגעו להירשם להשתתפות בתביעה דרך האתר שלה. לפי לשון התביעות השונות, בחלק מהמקרים הדריפט החל כבר אחרי שלושה חודשים, ובמקרים רבים - בתוך פחות משנה.

 

 

נינטנדו טרם הציגה תגובה אחידה לפרשה, אולם בשנה שעברה נשיא החברה שונטרו פורוקאווה התנצל "על כל בעיה שנגרמה ללקוחות שלנו" אך אמר כי הוא מנוע לפרט מעבר לזה בגלל תביעה ייצוגית מתמשכת בארצות הברית. זו היתה ההתנצלות הפומבית הראשונה של נינטנדו על התקלה. בארצות הברית נינטנדו מציעה כרגע תיקון חינם של שלטים הסובלים מדריפט גם מחוץ לתקופת האחריות הרשמית. עם זאת, מדובר בהחלטה נקודתית לארצות הברית שאינה מחייבת את נינטנדו העולמית.

סוויץ'. בעיה רווחת שמתחילה לעתים תוך חודשים ספורים סוויץ'. בעיה רווחת שמתחילה לעתים תוך חודשים ספורים צילום: Nintendo

 

רון קלדס, מנכ"ל תור גיימינג היבואן הרשמי של נינטנדו בישראל, מסר בתגובה כי כל תלונה על דריפט בקונסולה שנרכשה ביבוא רשמי ובמסגרת תקופת האחריות תטופל, בהתאם למדיניות השירות של החברה. כאשר נשאל על מקרה של תקלה לאחר תום תקופת האחריות, הוסיף קלדס כי יפעלו בהתאם בכל מקרה של שינוי עתידי במדיניות של נינטנדו העולמית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x