רוצים שישקיעו במיזם שלכם? כך תבצעו פיצ' מוצלח
איך כדאי להציג את המיזם שהקמתם? מה להדגיש? ואיך לגרום למשקיעים להבין שאתם הדבר הגדול הבא? צוות המומחים של חברת Quatro, המלווים מעל ל-400 יזמים בשנה, אספו עבורכם את רשימת הדברים אליהם עליכם להיערך לפני הפגישה עם המשקיעים
- דו"ח ההייטק הישראלי 2020: מיעוט ברכישות ועלייה בגיוסי הסטארט-אפים הבוגרים
- טריגו גייסה 60 מיליון דולר לפריסת הטכנולוגיה שלה בסופרים ברחבי העולם
- חברת Zoomin מגייסת 14 מיליון דולר במסגרת הרחבה של סבב A
איך כדאי להציג את המיזם? מה להדגיש? ואיך לגרום למשקיעים להבין שאתם הדבר הגדול הבא? הנה 4 טיפים קצרים שאספנו מהמומחים של חברת Quatro שמלווים מעל 400 יזמים בשנה בכתיבת הפיצ'ים שלהם לקראת פגישות עם משקיעים:
1. ותרו על הסופרלטיבים
למשקיעים קצת נמאס לשמוע על יזמים שעפים על עצמם: "יש לנו תוכנה ייחודית", "אלגוריתם חכם", "רעיון מהפכני", "אספנו למשימה צוות מומחים", "אנחנו הראשונים שפיתחנו" וכו'. נצלו את הזמן הקצר שיש לכם לתאר בצורה פשוטה ומדויקת את הבעיה והפתרון. מסקנות שאנשים מגיעים אליהם לבד חזקות יותר מאשר דברים שאתם תגידו להם.
2. פיצ' טוב הוא קצת כמו לשחק כדורעף עם עצמך
אתם אלו שמרימים את הכדור לרשת וגם אלו שרצים להנחית אותו לצד השני. רק שבמקרה שלכם ההרמה ליד הרשת מדמה את תיאור הבעיה, וההנחתה את הצגת הפתרון. בלי אחד אין זכות קיום לשני. בהצגת הבעיה תחשבו כיצד אתם מיצרים לקהל ששומע אתכם את ההבנה שמדובר במשהו שהוא מספיק חשוב, כלכלי, דרמטי שמצדיק למצוא לו פתרון, אם זה רק נשמע nice to have - כנראה שאין בזה עניין.
3. צפו התנגדויות
אין שום סיבה שתהיו מופתעים ולא מוכנים לענות על שאלות המשקיעים. יש לכם מתחרה גדול? תכינו תשובה במה אתם שונים ממנו. גודל השוק לא ברור? אל תחכו שישאלו אתכם על זה, תענו על זה כבר במצגת. הדרך הטובה ביותר להתכונן היא להציג את הפיצ' שלכם לכמה שיותר אנשים ולרשום לעצמכם את השאלה הראשונה שהם שואלים בסוף המצגת.
4. תשקיעו בנראות של המצגת
אנחנו פוגשים יזמים שמבקשים ממשקיעים מאות אלפי דולרים אבל חסכו 2,000 שקל על עיצוב המצגת. ההחלטה להשקיע בסטארט-אפ קשורה בתחושת הביטחון שאתם משרים בקרב המשקיעים לא פחות מהתלהבותם מהפתרון הטכנולוגי שלכם. משקיעים מסתכלים עליכם ושואלים את עצמם: האם מחר בבוקר אני סומך עליהם מול לקוחות? – מצגת טובה בהחלט יכולה לעזור בלחזק את המוניטין שלכם ככאלו שעומדים בסטנדרט גבוה, מקפידים על הפרטים הקטנים ויודעים "לארוז" באופן מדויק ומעניין את המיזם שלכם.
* הכותב הוא שותף מייסד ב-Quatro