אמזון משיקה צמיד כושר חדש שיידע עלינו קצת יותר מדי
ענקית הטכנולוגיה החלה במכירת Halo, צמיד כושר החדש של החברה שמודד את אחוזי השומן בגופנו ואף מתיימר לזהות את מצבי הרוח של המשתמשים תוך האזנה רצופה לקולם ומעקב אחר מגמות ההתנהגות שלהם. המחיר יעמוד על כ-100 דולר למכשיר עצמו ואז 4 דולר למנוי חודשי
- המהלך נגד חברות הטכנולוגיה הוא מלחמת התשה, לא זבנג וגמרנו
- אמזון חתמה על הסכם עם AllCloud: תשקיע 30 מיליון דולר במעבר חברות ישראליות לענן
- אלף מתכנתים, אלגוריתם אחד: כך מגייסת אמזון 2,800 עובדים כל יום
Halo, הצמיד החכם של החברה, הושק כבר בחודש אוגוסט, אולם רק כעת הוא זמין לרכישה גם לקהל הרחב. הצמיד מספק תצוגה מקיפה על בריאות המשתמשים, על ידי שילוב מדידת אחוזי השומן בגוף, רמות הפעילות השונות, מעקב אחר השינה והאפשרות לזהות את מצבי הרוח של המשתמשים. הוא זמין לרכישה בעלות 99.99 דולר לצד אפליקציה תואמת שניתנת למשך חצי שנה בחינם ולאחר מכן עולה 3.9 דולר בתשלום חודשי. הצמיד מגיע בשלושה צבעים - כסף, שחור וורוד ותומך בחיבור למכשירי iOS ו- Android באמצעות Bluetooth.
אחת התכונות המסקרנות בצמיד של אמזון היא אפשרות למעקב אחר מגמות ודפוסי התנהגות של המשתמשים בהתאם לפעילות הספורטיבית שהם מבצעים וכמות שעות השינה לצד האזנה רצופה לגוון הקול שלהם במהלך היום בתוכנה הנקראת 'תובנות'.
תכונה זו מעלה לא מעט ביקורת על החדירה הגסה של אמזון לפרטיות המשתמשים. אתר ה"וושינגטון פוסט" כתב שהצמיד החדש "אוסף את המידע האינטימי ביותר שלנו ומספק בתמורה הרבה פחות מהמתחרות". ה"הניו יורק טיימס" לעומת זאת הצביע על כך שהמדידות של המכשיר אינן מדויקות, ונדרש מחקר מעמיק יותר כדי להוכיח את ערכו.
עד כה אמזון התמקדה במכשירים חכמים עבור הבית כמו הרמקולים של אקו, שמשלבים את העוזרת האישית אלקסה, מנעולים חכמים בשילוב מצלמה לדלת כמו רינג ועוד. זו הפעם הראשונה שאמזון נכנסת לשוק המכשירים הלבישים, שמספק לה נקודת כניסה נוספת לאיסוף מידע על הלקוחות שלה, גם כאשר אינם גולשים באתר הקניות המצליח של החברה.
אמזון משיקה את הצמיד חכם ביום בו אפל החלה להפעיל את שירות הכושר החדש שלה fitness+, אותו שחררה יחד עם עדכון הגרסה האחרון לאייפונים iOS 14.3, והוא זמין תחילה בארה"ב בתשלום חודשי.