אובר מוכרת את חטיבת המכונית האוטונומית שלה בסכום מוערך של 4 מיליארד דולר
אובר צפויה למכור את חטיבת המכוניות האוטונומיות שלה, ATG, למתחרה אורורה אינוויישן. לפי תנאי העסקה, מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי יצטרף לדירקטוריון של אורורה, וענקית הנסיעות השיתופיות תשקיע 400 מיליון דולר בחברה
- אובר וליפט ניצחו בקליפורניה אבל גרמו לשאר העולם להפסיד
- הכסף ניצח את הדמוקרטיה: אובר וליפט הוציאו 205 מיליון דולר כדי להימנע מתשלום לנהגים
- אפליקציית משלוחי המסעדות הגדולה בארה"ב בדרך לוול סטריט
לפי תנאי העסקה, מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי יצטרף לדירקטוריון החברה, וענקית הנסיעות השיתופיות תשקיע 400 מיליון דולר בחברה. בסך הכל, אובר, המשקיעים והעובדים אמורים להחזיק ב-40% מאורורה, כך לפי המסמכים שהוגשו לאישור רשות ני"ע האמריקאית (SEC). אובר לבדה תחזיק באחזקה של 26%. העסקה מעניקה לאורורה שווי של 10 מיליארד דולר. כל 1,200 העובדים של החטיבה יעברו לאורוה, עם זאת, אריק מייהופר שעמד בראש החטיבה יפרוש ולא יצטרף לאורורה.
"בזכות התוספת של ATG אורורה תהיה בעלת צוות חזק במיוחד וטכנולוגיה, שיעניקו לה מסלול ברור למספר שווקים, ואת המשאבים לספק תוצאות", מסר כריס אורמסון, מייסד ומנכ"ל אורורה. "בפשטות, אורורה תהיה החברה במצב הטוב ביותר לספק מוצרים אוטונומיים הנחוצים כדי להפוך את התחבורה והלוגיסטיקה לבטוחים יותר, נגישים יותר וזולים יותר".
קוסרשאהי מסר אף הוא בהצהרה: "מעטות הטכנולוגיות שטומנות בתוכן את ההבטחה הגדולה לשפר את חייהם של האנשים באמצעות כלי תחבורה בטוחים, נגישים וידידותיים לסביבה כמו מכוניות אוטונומיות". עוד הוסיף כי בחמש השנים האחרונות הצוות ב-ATG עמד "בלב המאמץ הזה, ובכך שאנחנו מאחדים כוחות עם אורורה, הם נמצאים כעת במצב מעולה לממש את ההבטחה הזו מהר יותר".
בין המשקיעים של אורורה נמנים היונדאי, אמזון וקרנות הון סיכון גדולות כמו גריילוק וסקויה.
חטיבת המכוניות האוטונומיות הוקמה ב-2016 תחת מייסד אובר והמנכ"ל לשעבר טראוויס קלניק, אך על אף אמונתו שמכוניות אוטונומיות הן העתיד, החטיבה התמודדה עם עלויות גבוהות ובעיות אבטחה. בנוסף, בעקבות ההפסדים שספגה אובר השנה לנוכח התפרצות הקורונה, פעלו בחברה לחסוך בעלויות, כולל גל פיטורים גדול והתמקדות בעסקי המשלוחים. ATG נקלעה לשערוריה ב-2018 כשאישה נהגה בתאונה באריזונה שבה הייתה מעורבת אחת המכוניות.