בלקברי ואמזון משתפות פעולה: פיתחו פלטפורמת תוכנה לכלי רכב
הפלטפורמה, שמכונה IVY אמורה להקל על יצרניות רכב לשתף פעולה עם מגוון גדול יותר של מפתחים, בצורה שתאיץ את הפיתוח של אפליקציות ושירותים. אחת המטרות של בלקברי ואמזון היא לבסס את IVY כסטנדרט לכל תעשיית הרכב העולמית
חברת הטכנולוגיה הקנדית בלקברי וענקית המסחר האלקטרוני אמזון פיתחו פלטפורמת תוכנה מבוססת ענן שתעזור ליצרניות וספקי רכב לקבל מידע שנאסף מכלי רכב ולהאיץ מימוש של מאפיינים ושירותים מחוללי רווח, כך הודיעו החברות היום.
בלקברי ושירותי האינטרנט של אמזון (AWS) הודיעו שפלטפורמת המידע החכם, שמכונה IVY, תקטין את משך הזמן שלוקח ליצור, ליישם ולחולל רווח מאפליקציות רכב ושירותי חיבוריות, שיפעלו בכלי רכב שונים מסוגים ודגמים מגוונים, וכך תקל על יצרניות רכב לשתף פעולה עם מגוון גדול יותר של מפתחים, בצורה שתאיץ את הפיתוח של אפליקציות ושירותים.
יצרניות הרכב נרתעו עד כה מלחלוק מידע עם ספקי טכנולוגיה חיצוניים. IVY מתוכננת להשלים עיצובי רכב דיגיטליים חדשים שמפותחים ע"י חברות פולקסוואגן, ג'נרל מוטורס ואחרות. הפלטפורמה מתבססת על QNX של בלקברי, מערכת הפעלת כלי רכב שמותקנת כיום בכ-175 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, כך על פי ג'ון וול, המנהל הראשי של חברת בלקברי פתרונות טכנולוגיים. "האתגר הגדול ביותר שעומד בפני יצרניות רכב בבואן להכניס אפליקציות לכלי הרכב הוא לחולל הכנסה מהמידע שהן מפיקות, זאת מאחר שאין עדיין דרך סטנדרטית להשיג גישה אל המידע", כך אמר וול לרויטרס.
אחת המטרות של שתי החברות היא לבסס את IVY כפלטפורמה סטנדרטית לכל תעשיית הרכב העולמית, כפי שאפל וגוגל עשו בטלפונים ניידים באמצעות פלטפורמות האנדרואיד וה-iOS שלהן. ללא הסטנדרטיזציה, לדברי וול, יצרניות רכב "לא באמת יכולות ליצור מערכת אקולוגית שלמה או למנף לטובתן את כל קהילת מפתחי האפליקציות". IVY צפויה להיות מותקנת בכלי הרכב הראשונים של שנת הייצור 2023, כך על פי שרה קופר מ-AWS.