גיימריסט
הבריטים הוציאו 6.5 מיליון דולר ביום על משחקים לנייד. בראש הרשימה: משחק ישראלי
אחרי קוין מאסטר, הלהיט של Moonactive הישראלית, ניצבים המשחקים רובלוקס וקנדי קראש. ההוצאות של הממלכה המאוחדת על משחקי מובייל עלו ב-16% בהשוואה לבלאק פריידיי בשנה שעברה
- פודקאסט גיימריסט: האם באמת צריך להמציא מחדש את השלט?
- אפל מפחיתה את העמלה באפסטור ל-15%, אבל לא למפתחת פורטנייט
- קרן אינסייט משקיעה 125 מיליון דולר במון אקטיב - לפי שווי של 1.25 מיליארד
המשחק שהכניס הכי הרבה היה Coin Master, להיט המובייל הענק של חברת Moonactive הישראלית. אחריו בראש טבלת ההוצאות: פלטפורמת המשחקים והיצירה הפופולרית רובלוקס, שנמצאת בימים אלו בדרך להנפקה בבורסה בניו יורק, וקנדי קראש הוותיק, שהושק ב-2012. כ-63% מההכנסות הגיעו ממשתמשי אפל; ה-37% הנותרים מאנדרואיד.
העלייה במכירות מעידה בעיקר על עלייה בהוצאות בתוך משחקים קיימים, לאור העובדה שבבלאק פריידיי נרשמו 2.2 מיליון הורדות משחקים – מספר כמעט זהה לזה שנמדד בשנה שעברה.
חברת המחקר טרם פרסמה את הנתונים המקבילים בארצות הברית, אבל בשנה שעברה בבלאק פרידיי שחקנים אמריקאים הוציאו כמעט 70 מיליון דולר ביום. ניתן להעריך כי גם שם תירשם עלייה בשיעורים דומים, לאור הצמיחה המשמעותית של שוק הגיימינג בשנה החולפת.
במקביל, נרשמה ירידה של כ-20% במכירות עותקים פיזיים של משחקים לאורך השבוע שקדם לבלאק פרידיי, שבו נמכרו מעט יותר ממיליון משחקים. כ-38% מהם היו עבור קונסולת הסוויץ' של נינטנדו, שנהנתה השנה מזינוק במכירות חרף העובדה ששתי המתחרות הגדולות שלה - סוני ומיקרוסופט - הוציאו לשוק דור חדש של קונסולות משחק.
ב-2020, כשהעולם נאלץ להיכנס לסגר בעקבות פרוץ הקורונה, תעשיית הגיימינג נהנתה מזינוק במכירות, בשימוש ובמספר המשתמשים. ביולי העריכה חברת המחקר Newzoo כי 2.7 מיליארד מאוכלוסיית העולם משחקת משחקים בפורמט כלשהו, וכי התעשייה כולה צפויה לגלגל 159.3 מיליארד דולר במהלך השנה. ב-2019, כ-60% מהכנסות תעשיית הגיימינג הגיעו משוק המובייל.