חברת SimilarWeb הישראלית גייסה 120 מיליון דולר
החברה פיתחה פלטפורמה למדידת התנהגות מקוונת וחיזוי העולם הדיגיטלי. העסקה הנוכחית מביאה את סך גיוסי החברה ל-240 מיליון דולר
- אדאסקיי הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר
- חברת סייט מגייסת 30 מיליון דולר להתרחבות בארה"ב
- הסטארט-אפ הישראלי MINE גייס 9.5 מיליון דולר מקרן ה-AI של גוגל
סימילרווב שהוקמה בשנת 2007 על ידי אור עופר פיתחה פלטפורמה למדידת התנהגות מקוונת וחיזוי העולם הדיגיטלי. הכלים שלה משמשים בין השאר מנהלי מותג בחברות גדולות לניתוח התנהגות לקוחות והשוואה לביצועי מתחרים. הטכנולוגיה של החברה אוספת מידע ממאות מקורות ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים של למידת מכונה על מנת לספק תמונה מלאה של הפעילות הדיגיטלית בזמן אמת. מהחברה נמסר כי יותר ממחצית חברות Fortune 100 מסתמכות על הכלים שלה לצורך תובנות דיגיטליות, כולל Walmart, P&G, Adidas, Google ועוד.
״בעקבות הקרונה, יש תהליך מואץ של דיגיטליזציה״ אומר לכלכליסט מייסד ומנכ״ל החברה, אור עופר. ״הנראות לעולם הדיגיטל הופכת חשובה יותר לחברות בגלל השינוי בהתנהגות הצרכנים וזה התבטא בצמיחה גדולה מאוד אצלנו, לכן החלטנו לצאת לגיוס״.
לפני הקורונה אבל הייתה לכם תקופה קצת פחות מוצלחת?
״הקרונה הכתה בשבועיים האחרונים של הרבעון הראשון. אנחנו כחברה עוד נערכנו לתחזיות שעשינו לאותה השנה וגייסנו לא מעט אנשים בהתאם לתוכניות הגדילה שלנו. גייסנו הרבה אנדים בינואר-פברואר וכשהקרונה פגעה היינו צריכים לעשות אדפטציה ושחררנו קצת עובדים לחל״ת. אבל תוך כמה חודשים הצורך במוצר גדל משמעותית והחזרנו כמעט את כולם".
הקורונה אמנם הביאה עלייה בצרכנות רשת וקטגוריות נוספות, אבל הצמיחה הזו עלולה להתהפך ביום שאחרי, זה לא משהו שאתם חוששים ממנו?
״לא כי גם תהיה ירידה לקוחות יצטרכו לקבל את המידע ולדעת איפה הם עומדים יחסית לשוק. השווקים בכאוס. בנוסף, התנהגות הצרכנים והשימוש המאסיבי בדיגיטל ובאונליין ישארו״.
מהחברה נמסר כי היא מתכננת לפתוח מספר משרדים נוספים בצפון אמריקה ובאירופה בחודשים הקרובים. בנוסף,מונו שני סמנכ"לים בכירים להנהלת החברה, רון אשר, לתפקיד ה CTO (מנהל מערך הטכנולוגיה), וקווין ספארוואי, לתפקיד ה CMO (מנהל מערך השיווק).
סימילרווב מעסיקה כיום קרוב ל-600 עובדים, מגייסת כ-200 עובדים נוספים בכל המשרדים, עם תוכניות להגדיל את מספר העובדים העולמי במעל ל- 30% עד סוף רבעון ראשון של 2021, ובתוך כך להתרחב ב-100 משרות בישראל, בעיקר בתחומי פיתוח, שיווק ומכירות